۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82495892
T T
۰ نفر

مایك پنس: كره شمالی دچار اشتباهات راهبردی نشود

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82495892
مایك پنس: كره شمالی دچار اشتباهات راهبردی نشود

پكن - ایرنا - معاون رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه گفت كه آمریكا همیشه در كنار متحدان خود بویژه كره جنوبی ایستاده است و پیونگ نباید در سیاست های خود دچار اشتباهات راهبردی شود.

به گزارش ایرنا، مایك پنس كه از دیروز سفر سه روزه ای را به كره جنوبی آغاز كرده است، این سخنان را امروز در نشست خبری مشترك خود با «هوانگ كیو آهین» كفیل ریاست جمهوری و نخست وزیر كره جنوبی اعلام كرد.
او گفت كه حامل پیام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در ارتباط با حمایت صددرصدی از مردم كره جنوبی بوده و ارتش آمریكا در برابر تهدیدها در كنار ارتش كره جنوبی ایستاده است.
پنس با بیان اینكه فعالیت های نظامی كره شمالی تحریك آمیز است، اتحاد آمریكا و كره جنوبی را محور صلح و امنیت در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا دانست.
وی بار دیگر جمله «پایان صبر راهبردی كشورش در مقابله با كره شمالی» را بر زبان آورد و گفت كه این سیاست دیگر كارساز نیست و شكست خورده است.
او كره شمالی را متهم كرد كه با سوءاستفاده از صبر راهبردی آمریكا این كشور را اغفال كرده و در راستای توسعه تسلیحات هسته ای گام برداشته است.
مایك پنس بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی گفت كه كره شمالی دائما دست به آزمایش موشكی می زند كه ادامه این روند خطری بزرگ برای ما و همپیمانان ما در منطقه محسوب می شود.
وی افزود: كره شمالی اصلا سعی نكند ترامپ را بسنجد چرا كه او اراده راسخی دارد و پیونگ یانگ نباید شكی داشته باشد كه ما از مواضع خود كوتاه خواهیم آمد.
پنس ادامه داد: با هر سلاحی كه به ما حمله شود و در صورت هر نوع خطری، به كره شمالی حمله خواهیم كرد و این حمله می تواند با سلاحهای هسته ای و متعارف باشد به همین خاطر پیونگ یانگ نباید در این خصوص تردیدی به خود راه بدهد.
یونهاپ نوشت: حمله آمریكا به سوریه نشان می دهد كه این كشور در صورت لزوم به كره شمالی هم حمله خواهد كرد.
معاون رئیس جمهوری آمریكا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: البته ما علاقمندیم مساله شبه جزیره كره به صورت صلح آمیز حل و فصل شود اما چنانچه كره شمالی بخواهد حمله ای انجام بدهد و دست به اقدام نامناسبی بزند، آنگاه از همه گزینه های مقابله با این كشور استفاده خواهیم كرد.
«هوانگ كیو آهین» كفیل ریاست جمهوری و نخست وزیر كره جنوبی نیز در این نشست خبری از توافق دو كشور برای استقرار سامانه ضد موشكی «تاد» آمریكا در خاك كشورش خبر داد و گفت كه آرایش این سامانه طبق برنامه انجام می شود.
دو كشور تابستان سال گذشته برای اجرای این طرح در 300 كیلومتری شهر سئول و در منطقه ای به نام «سئونگجیو» به توافق رسیده بودند.
وی گفت كه اجرای این سامانه در راستای تامین امنیت مردم كره جنوبی و منافع ملی كشور صورت می گیرد.
پنس نیز تاكید كرد كه آمریكا در توسعه سامانه ضد موشكی «تاد» همچنان به همكاریهایش با متحدان خود ادامه می دهد.
مایك پنس كه تا فردا در كره جنوبی حضور دارد، قرار است به كشورهای ژاپن، اندونزی و استرالیا نیز سفر كند.
این اولین سفر وی به آسیا و اقیانوسیه پس از رسیدن به مقام معاون ریاست جمهوری آمریكا است كه هدف از انجام آن علاوه بر تشدید فشارها بر كره شمالی، تعمیق اتحاد نظامی آمریكا با كشورهای هم پیمان منطقه عنوان شده است.
«پنس» دیروز (یكشنبه) نیز با حضور در یكی از پایگاههای نظامی آمریكا در كره جنوبی، پرتاب های كره شمالی و آزمایش های موشكی این كشور را تحریك آمیز دانست و گفت كه عزم آمریكا برای ایستادن در كنار كره جنوبی هرگز تا این حد قوی نبوده است.
وضعیت شبه‌جزیره كره هم اكنون به دلیل تحریكات بیش از حد آمریكا در این منطقه در بالاترین سطح از تنش‌ها قرار دارد.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی