۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82495821
T T
۰ نفر

امام جمعه كاشان: آينده غرب از آن اسلام است

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82495821
امام جمعه كاشان: آينده غرب از آن اسلام است

كاشان - ايرنا - نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: امروز اسلام ناب محمدي مرزهاي جغرافيايي را در هم مي نوردد و به يقين آينده اروپا و غرب از آن اسلام است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي درآئين پاسداشت ايثارگران و رزمندگان تيپ فاطميون كه با عنوان «مردان غيرت» در حسينيه حضرت علي اكبر(ع) برگزار شد، با تاكيد بر پيشروي اسلام در جامعه هاي غربي، اظهار كرد: اين همان عاملي است كه موجب وحشت دشمنان شده است.
وي افزود: آرام آرام خيزش جهاني عليه طاغوت در حال شكل گيري است و آغاز هزاره سوم ميلادي زمان محاصره ابرقدرت ها توسط مستضعفان جهان است .
به گفته وي، اين نبرد در نهايت با پيروزي جبهه حق پايان خواهد يافت، اين وعده تخلف ناپذير الهي است كه پايان عمر زمين و زمان با پيروزي صالحان عليه طاغوتيان است.
آيت الله نمازي افزود: همان گونه كه جوانان ايران اسلامي پس از هشت سال جنگ نابرابر با صداميان و ابرقدرت هاي شرق و غرب به پيروزي رسيدند در تقابل نبرد اسلام و كفر نيز موفقيت نهايي با مسلمانان است.
وي با بيان اين كه غيرت و مردانگي جوانان افغانستاني اجازه نداد در دفاع از حرم اهل بيت (ع) آرام بنشينند، گفت:‌ امروز اين جوانان شيعه براي دفاع از حرم اهل بيت و بانو زينب (س) با غيرت به صحنه آمده اند و و بي شك از افتخارهاي ملت افغانستان به شمار مي روند.
عضو مجلس خبرگان رهبري تقدير و تدبير الهي در نظام آفرينش را رويارويي حق و باطل دانست و خاطرنشان كرد: جنگي كه امروز توسط جوانان غيور مسلمان در عراق، سوريه و يمن شاهد آن هستيم در حقيقت ادامه راه مبارزه حضرت ابراهيم(ع)، حضرت موسي (ع) و پيامبر اكرم(ص) با دشمنان اسلام و قيام امام حسين(ع) در برابر يزيد به عنوان طاغوت زمان است.
امام جمعه كاشان افزود: همانگونه كه جوانان ايران اسلامي پس از هشت سال جنگ نابرابر با صداميان و ابرقدرت هاي شرق وغرب در نهايت به پيروزي رسيدند در تقابل نبرد اسلام و كفر نيز موفقيت نهايي با مسلمانان خواهد بود.
وي همچنين با اشاره به پيشنيه و ويژگي هاي ملت افغانستان، يادآدور شد: روحيه مردم اين كشور، با شجاعت، تسليم ناپذيري و غيرت پيوند خورده چنانكه تاريخ سرزمين افغانستان سرشار از مردان بزرگ و سلحشور است و نمونه بارز آن مقاومت اين ملت فهيم در برابر تجاوز ارتش سرخ شوروي بود.
آيت الله نمازي تاكيد كرد: مردم مسلمان افغانستان هيچگاه در برابر ابرقدرتها حاضر به سازش و تسليم نيستند.
وي حضور ميليوني شركت كنندگان در راهپيمايي اربعين راي يادآور شد، و گفت: عزيمت افراد با مليتهاي مختلف و حتي مذهبها و دين هاي ديگر در اين رزمايش عظيم شيعي، بيانگر استمرار نهضت حسيني در ج هان است.
در اين آئين افزون بر شعرخواني برخي شاعران آييني با مضمون شهيدان مدافع حرم، ليلا مرادي فرزند شهيد جاويدالاثر مدافع حرم نيز به اجراي دلنوشته اي خطاب به پدر شهيدش پرداخت كه فضاي معنوي خاصي به محفل بخشيد.
«مردان غيرت» از جمله برنامه هاي نخستين جشنواره فرهنگي هنري مدافعان حرم است كه با همكاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان برگزار شد.
تاكنون پيكرهاي مطهر حدود 30 شهيد مدافع حرم در شهرستان كاشان به خاك سپرده شده است.
7408/6136 * تنظيم كننده: يوسف صائب * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir