۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82495095
T T
۰ نفر

'گردنه تته' محور ارتباطی سروآباد به پاوه بازگشایی شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82495095
'گردنه تته' محور ارتباطی سروآباد به پاوه بازگشایی شد

سنندج- ایرنا- مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد از بازگشایی گردنه تته، محور ارتباطی شهرستان سروآباد به پاوه خبر داد.

دیاری استواری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: گردنه تته محور ارتباطی شهرستان سروآباد به شهرستان پاوه در استان كرمانشاه كه به دلیل بارش شدید برف و كولاك از آذر ماه سال گذشته مسدود شده بود، عصر امروز با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان بازگشایی شد.
وی ادامه داد: كار بازگشایی این محور ارتباطی از یك ماه گذشته آغاز شده و در این مدت پنج دستگاه راهداری شامل 2 دستگاه بولدوزر، 2 دستگاه برف روب و یك دستگاه لودر به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد اضافه كرد: ارتفاع برف در گردنه تته به طور میانگین به چهار متر می رسید و خوشبختانه این مسیر هم اكنون به صورت 2 طرفه باز و تردد در آن برقرار است.
وی افزود: كار بازگشایی گردنه تته در سال های قبل در اواخر اسفند ماه انجام می شد، اما امسال به دلیل بارش زیاد برف و كولاك، كار بازگشایی این گردنه به تعویق افتاده بود.
او با بیان اینكه پنج كیلومتر از گردنه تته در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد قرار دارد، گفت: امروز همچنین نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه عملیات بازگشایی مسیر پایین تر از گردنه تته در حوزه استحفاظی خود را به اتمام رسانیدند.
به گزارش ایرنا، گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های كردستان و كرمانشاه قرار دارد كه همه ساله به علت بارش سنگین برف و كولاك شدید سه ماه از سال بسته است و كار بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله آغاز می شود.
این گردنه مسیر ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه در استان كرمانشاه است و به دلیل جاذبه های طبیعی و بكر هرساله مسافران و گردشگران زیادی از این گردنه تردد می كنند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزی و اورامان و 24 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق در فاصله 90 كیلومتری از غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg