۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82482619
T T
۰ نفر
ادعای به كارگیری سلاح شیمیایی در سوریه؛ دروغ بزرگ آمریكا و متحدان غربی- عربی تروریست ها

تهران-ایرنا- 'فیصل مقداد' معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینكه تروریست ها حمله شیمیایی ادلب را انجام دادند، تاكید كرده كه دمشق درهفته های گذشته به سازمان منع سلاح های شیمیایی درخصوص اینكه گروه تروریستی جبهه النصره به منظور حمله شیمیایی، مواد سمی وارد خاك سوریه كرده، اطلاع رسانی كرده بود. در این میان، تلاش حامیان تروریست ها برای سواستفاده از این موضوع قابل تحلیل و ارزیابی است.

جنگ سوریه كه حاصل یك توطئه پیچیده و چندلایه دشمنان منطقه ای علیه محور مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی بود و به موجب آن صدها هزار نفر كشته و شمار زیادی نیز زخمی و میلیون ها نفر آواره برجا گذاشته است، همچنان به یكی از بحران های اصلی منطقه خاورمیانه تبدیل گشته است.
در این جنگ خانمان سوز كه وارد هفتمین سال خود شده، هزاران تروریست با حمایت آمریكا و برخی كشورهای غربی - عربی منطقه بویژه عربستان سعودی علیه دولت قانونی 'بشار اسد' رئیس جمهوری این كشور می جنگند و این در حالی است كه اقدامات غیرقانونی و ضدحقوق بشری آنان موجب شده تا وضعیت انسانی در سوریه روز به روز وخیم تر شود و در این میان حمایت های همه جانبه آمریكا و چند كشور غربی از تروریسم در منطقه، موجی از ناامنی و بی ثباتی را به همراه داشته است.
با وجود بارها اثبات استفاده تروریست ها از جنگ افزارهای ممنوعه از جمله شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان در سوریه و عراق، آمریكا و گروه كشورهای ضدسوری مانع بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل می شوند و حتی با اینكه سوریه چند سال پیش زیر نظر سازمان ملل تمامی تسلیحات شیمیایی خود را نابود كرده، برای انحراف افكار عمومی جهان، این كشور را متهم به كاربرد این تسلیحات می كنند.
در حالی كه مواد شیمیایی مسموم كننده در منطقه خاورمیانه گسترش می یابد و تروریست ها از این مواد استفاده می كنند، اما دشمنان مردم منطقه بویژه آمریكا، این موارد را نادیده می گیرند و با وارونه جلوه دادن حقایق، اتهاماتی را به دولت سوریه نسبت می دهند.
همزمان با اقدام های گروه كشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریكا برای براندازی دولت سوریه با استفاده ابزاری از تروریسم، ناظران منطقه ای هشدار داده اند كه حمایت های گسترده تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی از تروریست ها و آزادی عمل آنها سبب می شود تا برای پیشبرد اهداف خود از جنگ افزارهای شیمیایی نیز استفاده كنند و همین امر عاملی مهم در تداوم جنگ و ناامنی در سوریه است.
از سوی دیگر، استفاده برخی كشورها از مساله حملات شیمیایی كه در شورای امنیت برای فشار بر دمشق مطرح شده، توطئه ای است كه هدف آن مانع تراشی در مسیر ایجاد صلح و ثبات در این كشور و حمایت از اقدامات تروریستی در سوریه است.
افزون بر آن، جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی و معارض در سوریه بطور گسترده از مواد شیمیایی سمی برای اهداف تروریستی و ضربه زدن به دولت، ملت و ارتش سوریه استفاده می كنند و این در حالی است كه همه جنایات تروریست ها در سكوت كامل محافل غربی - آمریكایی رخ می دهد.
اگرچه اطلاع و آگاهی آمریكا و كشورهای غربی از بكارگیری تروریست های تكفیری از سلاح شیمیایی در سوریه امری محرز است، اما، مدعیان حقوق بشری این موارد را نادیده می گیرند و سعی می كنند تا با متهم كردن دولت و ارتش سوریه تحریم های بیشتری را علیه این كشور اعمال كنند.
فرانسه، انگلیس و آمریكا تلاش می كنند تا دولت سوریه را عامل حملات شیمیایی در این كشور معرفی كرده و آگاهانه نسبت به جنایات شیمیایی گروه های تروریستی به ویژه داعش، چشم پوشی می كنند.
این در حالی است كه مقام های روس، متكی بر اطلاعات متقن و درست و براساس رویكرد سازنده خود، بارها از این وضعیت انتقاد و كشورهای غربی را به واقع بینی در مسأله بكارگیری سلاح شیمیایی در سوریه و مجازات تروریست ها دعوت كرده اند.
'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه تاكید كرده است كه آمریكا با بهانه جویی كاربرد سلاح و مواد شیمیایی در سوریه و درخواست تحقیقات سازمان ملل در این زمینه، بر دمشق فشار وارد می كند.
در حالی كه گاتیلوف تصریح كرده كه مسكو مخالف سیاسی كردن مساله تحقیقات حملات شیمیایی در سوریه است، طرح تكراری این موضوع در شورای امنیت می تواند به عنوان بستری مخرب، تاثیری منفی در روند برقراری صلح و ثبات در منطقه بر جای گذارد.
حقیقت آن است كه آمریكا و برخی كشورهای غربی در راستای سیاست های مداخله جویانه خود و از هر مسیر ممكن سعی می كنند از مساله حملات شیمیایی در سوریه برای اعمال فشار بر دولت این كشور استفاده كنند كه البته با مقاومت كنشگران صلح جوی منطقه و جهان بویژه روسیه، روبرو شده اند و توطئه آنها علیه دولت و ملت سوریه ناكام مانده است.
در حالی كه دشمنان منطقه ای از مواردی برای متهم كردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی استفاده می كنند كه بی پایه و اساس است، سكوت كامل محافل خبری در موضوع استفاده تروریست های تكفیری از سلاح شیمیایی، نشان از رفتار متناقض و فریبكارانه حامیان تروریسم دارد.
بر اساس گزارش های منتشره، ارتش سوریه سلاح شیمیایی ندارد و هیچ وقت از تسلیحات این چنینی استفاده نكرده است و دولت سوریه به تعهدات خود درقبال سازمان منع سلاح های شیمیایی پایبند بوده و این سازمان نیز این مساله را تایید كرده است.
به هر روی، طرح اتهامات واهی و بی پایه و اساس علیه سوریه از سوی برخی كشورها، از یك سو، نقش مخرب و مداخله جویانه حامیان تروریسم در منطقه را به خوبی آشكار می سازد و از سوی دیگر، مهر تاییدی بر شكست سیاسی و نظامی تروریسم و حامیان ناكام آن در سوریه است.
خاورم**9377**1275
گزارش: حمید اوضح*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر