۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82480823
T T
۰ نفر

تغيير ضريب مصرف برق از 164 به 180ريال در خوزستان

۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82480823
تغيير ضريب مصرف برق از 164 به 180ريال در خوزستان

اهواز - ايرنا - شركت توزيع نيروي برق اهواز ، علت تفاوت صورت حساب برق مصرفي مرداد ماه 95 با زمان مشابه در سال 94 را كه تصاوير آن در برخي رسانه هاي مجازي بازنشر شده است ناشي از تغيير ضريب مصرف برق از 164 به 180ريال بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد.

به گزارش دوشنبه ايرنا روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق اهواز درخصوص زمان و تعرفه برق فصل گرم سال و درج دو صورت حساب با دو تاريخ متفاوت اعلام كرد: به استحضار مي رساند كلانشهر اهواز طبق تعرفه تكميلي وزارت نيرو به عنوان منطقه گرم يك شناخته شده و حداقل ضريب براي هر كيلووات ساعت براي آن در نظر گرفته شده است.
اين روابط عمومي مي افزايد: فصل گرم در منطقه يك از يكم فروردين لغايت 30 آذرماه تعيين شده و فصل سرد نيز از يكم دي ماه لغايت پايان اسفندماه مي باشد. علتي كه در صورت حساب منتشره مرداد ماه ذكر شده و با قبض قبلي تفاوت در چاپ زمان مشاهده مي شود به خاطر افزايش ضريب از 164 ﷼به 180﷼ در سقف تابستانه پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي است كه از مرداد ماه اعمال و جهت اطلاع رساني و اعلام نرخ جديد از اين ماه نرخ مصوب جديد تا پايان فصل گرم يعني 30 آذر ماه به اطلاع مردم رسيد.
شركت توزيع نيروي برق اهواز ادامه داد: درخصوص زمان هيچگونه تغييري بوجود نيامده و 9 ماه از سال بخاطر رفاه حال مردم براي استفاده از لوازم سرمايشي به عنوان فصل گرم تعيين و مصوب شده است ؛ سقف تعيين شده در يك ماه براي هر مشترك برق خانگي 3000 كيلووات ساعت در فصل گرم و مطابق ديگر نقاط كشور فصل سرد 200 كيلووات ساعت براي مشتركين خانگي در هر ماه تعيين و تصويب شده است.
زمان فصل گرم تعيين شده تعرفه تجاري نيز از مورخ يكم ارديبهشت ماه لغايت 30 مهربه مدت 6 ماه تعيين شده است كه ضريب تعريف و تصويب شده مربوط به خود را دارد.
9 ماه از سال در خوزستان هوا گرم است و مردم عموما به صورت گسترده از وسايل پرمصرف سرمايشي استفاده مي كنند.
6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده: كبري آقازري