۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
کد خبر: 82480479
T T
۰ نفر
دادستان كل كشور:تخلفات انتخاباتی فضای مجازی رصد می شود/سخنرانان منفی بافی نكنند

تهران - ایرنا - دادستان كل كشور با تأكید بر تامین امنیت مردم در فضای مجازی، درباره فعالیت های انتخاباتی در این شبكه ها گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دادستانی كل كشور، حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری صبح امروز در دیدار نوروزی با قضات و كاركنان دادستانی كل با تبریك فرارسیدن سال نو و با تاكید بر رصد فعالیتهای انتخاباتی در سطح جامعه و در فضای مجازی به منظور تامین امنیت فضای انتخابات، افزود: ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تامین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افرادی كه قصد برهم زدن فضای انتخابات را دارند، از جمله وظایف ماست كه در انجام آن كوتاهی نخواهیم كرد.
دادستان كل كشور با تاكید بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی ، اظهار كرد: به همه گروه ها و جریان های رسمی سیاسی كشور كه در چارچوب قانون حركت می كنند احترام می گذاریم؛ با این حال به معاونت مربوطه در دادستانی كل و دادستان های سراسر كشور تاكید می كنم كه فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد كنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام دهند.

** فعالان عرصه رقابت های انتخاباتی فضای مجازی را به سمت توهین و تخریب نبرند
دادستان كل كشور خطاب به همه كسانی كه قصد ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی دارند و همه افرادی كه در این زمینه فعالیت خواهند كرد اعلام كرد كه در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین كردند بعد گلایه نكنند كه چرا فلان سایت فیلتر و یا بسته شد.
منتظری تصریح كرد: از همه مدیران و افرادی كه قصد ورود به این عرصه را دارند انتظار می رود در راستای تحقق اهداف آسمانی و الهی قران قدم بردارند و فضا را آلوده و مسموم نكنند.

**سخنرانان منفی بافی نكنند
وی ادامه داد: از سخنران ها هم انتظار می رود كه به منفی بافی روی نیاورند و از اهانت و جسارت به دیگران پرهیز كنند.
دادستان كل كشور درخصوص وظایف دادستانی ها در تحقق شعار امسال و حمایت از تولید، اشتغال و فعالیت های اقتصادی، گفت: دادستانی كل كشور و دادستان های سراسر كشور در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار تاثیر گذار و فوق العاده ای دارند؛ البته عمده وظایف در این زمینه بر عهده قوه مجریه و دولت است.
وی در این رابطه ادامه داد: اما همانگونه كه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد مقدس فرمودند و رییس قوه قضاییه هم در نخستین جلسه مسئولان عالی قضایی تاكید كرد، ما در این خصوص وظایف متعددی داریم و باید در تعامل با دولت و بخش خصوصی در ایجاد امنیت اقتصادی و كمك به تولید و اشتغال تلاش كنیم.

** برای خدمت به مردم كوتاهی نكنیم
منتظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر ضرورت تلاش حداكثری در انجام وظایف قانونی و خدمت به مردم و ارباب رجوع گفت: متاسفانه برخی ها در جایگاه خدمت به مردم طوری رفتار می كنند كه انگار ما ارباب و مردم و مراجعان نوكر هستند، درحالیكه چنین نیست وموضوع كاملا برعكس است.
این مقام قضایی با تاكید بر اینكه 'بهترین ناظر هر فرد خود اوست ' و ' باید در سال جدید هر فردی نقاط منفی را پاك و نقاط مثبت خود را تقویت كرد و به سمت حول حالنا و حاسبو قبل ان تحاسبوا'، روی آورد ، گفت: با یك نگاه فرادستگاهی عرض می كنم كه متاسفانه از تمام ظرفیت ها و توان و انرژی در انجام وظایف و خدمت به مردم در دستگاه های مختلف خدمت رسان به مردم استفاده نمی شود و دلیل آن هم این است كه درست كار نمی كنیم ؛ كه باید در آغاز سال جدید در مجموعه دادستانی كل كشور و دادستانی های سراسر كشور با خود عهد ببندیم كه برای خدمت به مردم و انجام وظایف كوتاهی نمی كنیم و در حد توان و ظرفیت تلاش خواهیم كرد .
وی ادامه داد: انتظار بنده از همكارانم این است كه مجدانه به كار بچسبند و در این راه ملاك خود را انقلابی گری مدنظر مقام معظم رهبری از قوه قضاییه قرار دهند.
دادستان كل كشور در آغاز سخنان خود با تبریك سال نو و فرارسیدن ماه رجب بر تلاش برای تهذیب نفس و محاسبه اعمال و رسیدن به بهترین حال در سال جدید تاكید كرد و گفت: سال گذشته باید برای سال جدید و دیروز باید برای امروز درس عبرت باشد و اكنون كه از تعطیلات طولانی مدتی كه كشور را فلج می كند، برگشته ایم باید ببینیم در سال گذشته چه گام هایی برای خدمت به جامعه و مردم برداشته ایم و امسال باید چه كار كنیم كه موثرتر و مفید تر برای خود و جامعه باشیم.
وی اضافه كرد: به عنوان كوچكترین عضو دادستانی كل اعلام می كنم كه ما جمعی هستیم كه باید همه با هم كار كنیم و با همپوشانی و همخوانی مناسب بتوانیم كارهای بسیاری را كه داریم به انجام برسانیم.
اجتمام(1)**٧٣٢٩**7029 **1569**تنظیم: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej