۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82480466
T T
۰ نفر
امدادگران هلال احمر قزوين در 145عمليات شركت كردند

قزوين-ايرنا-سرپرست جمعيت هلال احمر قزوين از حضور امدادگران و نجات گران هلال احمر استان در 145عمليات امدادي در ايام نوروز 96 خبر داد.

حميد ره انجام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 90 مورد از اين عمليات ها به حوادث جاده اي و 33 مورد نيز به خدمات حضوري مربوط بوده است.
وي ادامه داد: هشت مورد از اين عمليات نيز مربوط به برف و كولاك بوده و هفت مورد نيز به حوادث شهري و سه مورد نيز به حوادث صنعتي و كارگاهي و ساير نيز به عمليات مربوط به زلزله، سيل و آبگرفتگي و ساير موارد اختصاص داشته است.
اين مسئول، مجموع نجات يافتگان مربوط به عمليات هلال احمر استان در اين مدت را 125نفر اعلام كرد و گفت: 107 تن از اين افراد به بيمارستان انتقال يافتند و 18تن نيز به صورت سرپايي درمان شدند.
هاشمي ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروز جمعيت هلال احمر استان كه از 25 اسفندماه تا 14فروردين ماه به انجام رسيد، 516 نيرو در قالب 198 تيم عملياتي با 152دستگاه آمبولانس به ماموريت هاي مختلف اعزام شدند.
ره انجام، ميانگين زماني وقوع حادثه تا اطلاع به جمعيت هلال احمر قزوين را سه دقيقه و 8ثانيه و از زمان اطلاع به جمعيت تا حضور امدادگران در صحنه را هفت دقيقه و 9 ثانيه اعلام كرد.
وي در ادامه با اشاره به طرح ملي راهنمايي مسافران نوروزي توسط جمعيت هلال احمر، از بهره مندي 61 هزار و 280مسافر از خدمات پست هاي ثابت و سيار مربوط به اين طرح در استان خبر داد و گفت: در اين مدت جوانان عضو هلال احمر قزوين 70هزار نسخه بروشور،نقشه و كتابچه راهنمايي را بين مسافران توزيع كردند.
ره انجام ، تعداد مراجعه كنندگان به ايستگاه هاي سلامت اين طرح در مدت ياد شده را نيز 21 هزار و 425 نفر، فضاهاي دوستدار كودك25هزار و 380 نفر و خيمه هاي نماز را هفت هزار و 350 نفر اعلام كرد.
سرپرست جمعيت هلال احمر استان قزوين در پايان گفت: در اين ايام همچنين با تشكيل پويش ملي نه به تصادفات جاده اي كه براي دومين سال متوالي صورت گرفت، 20 هزار و 955 نفر در استان به اين پويش پيوستند.
جمعيت هلال احمر استان قزوين از ابتدا تا انتهاي تعطيلات نوروزي با 25 پايگاه امداد و نجات جاده اي به مسافران نوروزي خدمات ارائه كرد.
در نوروز سال گذشته جوانان عضو جمعيت هلال احمر استان قزوين به 50هزار مسافر در طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي خدمات ارائه كرده بودند.
يك هزار و 500 امدادگر و نجاتگر داراي درجه در جمعيت هلال احمر استان قزوين عضويت دارند.
جمعيت هلال احمر استان قزوين همچنين داراي 13 هزار عضو فعال در كانون هاي مربوط به حوزه جوانان است.
7388* 3013
خبرنگار:پريسا نوروزي**انتشار دهنده: رضا اولادي