۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82474653
T T
۰ نفر
بيانيه ارتش الجزاير: 2 سركرده داعش در اين كشور به هلاكت رسيدند

تهران - ايرنا - ارتش الجزاير روز يكشنبه اعلام كرد كه در جريان يك عمليات ضد تررويستي، دو سركرده داعش در اين كشور از پاي در آمدند.

خبرگزاري آنا قطر به نقل از بيانيه وزارت دفاع الجزاير اعلام كرد كه نيروهاي ارتش اين كشور در حمله صبح امروز به مواضع تروريست هاي داعش در شمال شرق اين كشور موفق شدند دو سركرده از جمله يك فرمانده عملياتي آنها را به قتل برساند.
در اين بيانيه آمده است ، 'ابو الحمام' سركرده گروه 'القربا'ي الجزاير در منطقه 'جبل الوحش' در شمال كنستاتين در 400 كيلومتري شرق الجزيره پايتخت اين كشور كشته شد،
گروه القربا چندي پيش وابستگي خود به تروريست هاي داعش را رسما اعلام كرده بود.
براساس اين گزارش، تروريست داعش به تازگي حملات انتحاري متعددي را عليه نيروهاي پليس الجزاير مديريت كردند كه از جمله آنها حمله يك عضو القربا با كمربند انتحاري به پاسگاه شهر كنستانتين بود كه داعش نيز مسئوليت آن را پذيرفته بود.
گروه تروريستي داعش در مهرماه 1394 با انتشار ويديويي مدعي شد بود كه در الجزاير نيز جنگ به راه خواهد انداخت و مردم اين كشور را به كشتار تهديد كرد.
اين گروه ترويستي الجزاير را دروازه‌اي به سوي 'آندلس' خواند و مدعي شد كه گروه‌هاي 'سكيكده' و 'صحار' الجزائر نيز با آنها بيعت كرده‌اند.
ارتش الجزاير پنجشنبه گذشته نيز طي عملياتي دو تن از تروريست ها را در شهر 'الميليه' واقع در استان 'جيجل' در شرق پايتخت الجزاير به هلاكت رسانده بود.
ارتش الجزاير اخيرا حملات خود را بر ضد عناصر گروه هاي ترويستي در مناطق مختلف اين كشور گسترش داده است. بر اساس آمار اعلام شده از ماه فوريه تاكنون 24 تروريست توسط ارتش الجزاير به هلاكت رسيده اند.
خاورم 1378** 1917**مترجم: علي نصيري**انتشار دهنده: سيد محمدباقر نوربخش
۰ نفر