۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82474143
T T
۰ نفر
وزير دادگستري: سيستان و بلوچستان نماد تحول امنيتي در كشور است

زاهدان - ايرنا - وزير دادگستري گفت: با وجودي كه امنيت مطلوب و مثال زدني در تمام نقاط كشور وجود دارد سيستان و بلوچستان به عنوان نماد تحول امنيتي در كشور شناخته مي شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين مصطفي پور محمدي روز يكشنبه در نشست با فرمانده انتظامي، استاندار و فرماندهان نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان در محل قرارگاه نوروزي امام علي(ع) واقع در ستاد فرماندهي با تبريك سال نو اظهار داشت: در چند سال اخير دستاوردهاي امنيتي بسيار خوبي در اين استان رقم خورده كه قابل تقدير است.
وي با بيان اينكه در گذشته با سيل مهاجرت ها و عدم اقبال حضور سرمايه گذاران در سيستان و بلوچستان مواجه بوديم افزود: با برقراي امنيت در اين استان هم اينك شاهد هجوم سرمايه گذاران داخلي و خارجي هستيم.
وي خاطر نشان كرد: حركت رو به جلو و توسعه همه جانبه سيستان و بلوچستان بايد با سرعت بيشتري انجام شود تا شاهد رشد و شكوفايي هر چه بيشتر اين استان باشيم.
وي افزود: در گذشته نا امني و عدم آرامش در سيستان و بلوچستان در اذهان عمومي شكل گرفته بود كه با تلاش هاي صورت گرفته هم اينك اين استان از امنيت بسيار خوبي برخوردار است.
وزير دادگستري گفت: دشمنان نظام جمهوري اسلامي تلاش هاي بسيار زيادي انجام دادند تا ايران اسلامي را نا امن كنند اما به بركت هوشياري و مجاهدت هاي نيروهاي نظامي، انتظامي، امنيتي و همكاري خوب مردم با دستگاه هاي امنيتي در امنيت كامل به سر مي بريم.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي اظهار داشت: نيروي انتظامي نماد نظم، قانون و حافظ امنيت شهروندان است.
وي با بيان اينكه مهمترين رسالت نيروي انتظامي دفاع و حفظ حقوق شهروندي است خاطر نشان كرد: مردم بايد نيروي انتظامي را به عنوان تكيه گاه خودشان به حساب بياورند.
استاندار سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: 120 هزار ميليارد ريال(12 هزار ميليارد تومان) ميزان اعتبار پروژه هاي است كه در اين استان توسط دولت تدبير و اميد در حال انجام است.
علي اوسط هاشمي با بيان اينكه 70 درصد پروژه گازرساني از ايرانشهر به زاهدان در سال 95 انجام شده است اظهار داشت: اين پروژه در هر ماه كمتر از 250 تا 400 ميليارد ريال شارژ نمي شد.
وي ادامه داد: روزانه بين 50 تا 70 تريلر لوله براي اتمام خط انتقال گاز از ايرانشهر به زاهدان وارد سيستان و بلوچستان مي شد.
وي تصريح كرد: كارهاي انجام شده در زمينه توسعه زير ساخت هاي سيستان و بلوچستان از جمله گاز رساني به زاهدان و ارتقا بندر شهيد بهشتي چابهار به هشت و نيم ميليون تن خود گوياي اجراي درست سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.
فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان نيز گفت: 12 هزار و 200 نفر در ايام نوروزي در طرح نوروزي پليس در استان به كارگيري شدند.
سردار حسين رحيمي اظهار داشت: براساس نظر سنجي هاي مراكز غير از ناجا 40 درصد رضايت مندي مردم نسبت به عملكرد پليس در سال 95 افزايش يافته است.
وي خاطر نشان كرد: 120 تن مواد مخدر در اين استان توسط نيروي انتظامي كشف شد كه يك پنجم ميزان كشفيات كشور را شامل مي شود.
وي بيان كرد: نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان امسال با كشف 92 درصد از جرائم در صدر كشف جرم در كشور قرار دارد.
سردار رحيمي اظهار داشت: نيروي انتظامي از ابتداي سال تا كنون توانسته بيش از 9 ميليون ليتر مواد سوختي را در سيستان و بلوچستان كشف و ضبط كند.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي وزير دادگستري از 3 روز پيش به استان سيستان و بلوچستان سفر كرده و پس از بازديد از طرح هاي مختلف در بندر چابهار به ويژه طرح توسعه بندر شهيد بهشتي، از راه زميني عازم شهرستانهاي نيكشهر، ايرانشهر و خاش شد و پس از آن در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي سيستان و بلوچستان در محل استانداري شركت كرد.
3213**6081 خبرنگار: اكبر نوري** انتشار دهنده: حيدر سراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan