۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳
کد خبر: 82474038
T T
۰ نفر
26 گروه ثابت و سيار راهداري در يزد به گشت نوروزي مشغول هستند

يزد – ايرنا - مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان يزد گفت : 217 خودرو در قالب 26 گروه ثابت و سيار در ايام نوروز سالجاري در جاده هاي ارتباطي اين استان در حال خدمات رساني به مسافران هستند .

محسن صادقيان روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در اجراي طرح نوروزي كه از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردين ادامه دارد 322 نفر از پرسنل راهداري با ديگر نيروهاي خدمت رسان همكاري دارند .
وي گفت : راهداري ، حمل و نقل جاده اي و پليس راه امداد و اورژانس نشست هاي زيادي در سال 95 تشكيل دادند و تصميم هاي خوبي را اتخاذ كردند كه خوشبختانه اين تصميم ها در ايام نوروز اجرايي شده است.
وي خاطرنشان كرد: راهداري مهمترين وظيفه اش افزايش ايمني جاده هاست هر چند اعتقاد داريم جاده سهم كمي در تلفات جاده اي بخصوص در يزد دارد اما بايد با همكاري مردم اين تلفات كاهش يابد.
صادقيان اظهار داشت: خوشبختانه استان يزد از خرداد ماه 95 تا پايان سال 95 از لحاظ تلفات جاده اي تعداد كمترين كشته را داشته و دومين استان كشور در اين زمينه بوده است و اميدواريم بتوانيم با انجام عمليات راهداري و انجام طرح هاي ايمني در سطح جاده ها ايمني جاده ها را افزايش دهيم.
وي يادآور شد: در بحث ايمني جاده ها تاكنون خيلي كار شده است و بايد به بحث آموزش و فرهنگ رانندگي و افزايش ارتقا آگاهي رانندگان در رانندگي بيشتر توجه شود .
وي گفت: عمده تلفات در سطح استان بيشتر به خاطر واژگوني خودروهاست كه دو عامل سرعت غير مجاز و خواب آلودگي موجب آن مي شود و در بخش كنترل سرعت غير مجاز 36دوربين ثبت تخلف در مبادي استان يزد نصب گرديده كه 455 كيلومتر از راه هاي شرياني استان تحت نظارت اين دوربين ها قرار دارد.
صادقيان افزود: با نصب اين دوربين ها سرعت غير مجاز كنترل خواهد شد و اميدواريم تلفات نيز كاهش يابد و در بحث خواب آلودگي هم بايد به فكر انديشه نو و فكر نو باشيم و با افزايش توقفگاه ها و استراحتگاههاي بين راهي كمك كنيم به توقف رانندگان و استراحت آنها تا تلفات در بحث خواب آلودگي را كاهش دهيم.
استان يزد داراي 681 كيلومتر بزرگراه، 657 كيلومتر راه اصلي، 980 كيلومتر راه فرعي و 2هزار و 250 كيلومتر راه روستايي است كه يكهزار و 267 كيلومتر آن جزو راههاي شرياني و ملي هستند.
7534/ 5054 خبرنگار: صغري حيدري** انتشار: بهنام احمدي
irnayazdd@