۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82470042
T T
۰ نفر
روسیه: مقام های سوری اظهارات دی میستورا را غیرواقعی اعلام كرده اند

مسكو - ایرنا - گنادی گاتیلوف معاون وزارت خارجه روسیه در باره اخبار مبنی بر موافقت نكردن دولت سوریه با سفر استفان دی میستورا به دمشق، گفت: تا جایی كه آگاهی داریم، مقام های سوری اعلام كرده اند كه از اظهارات غیراقعگرایانه نماینده دبیركل سازمان ملل در امور سوریه ناراضی هستند.

به گزارش ایرنا، مقام روسی این اظهارات را روز دوشنبه و همزمان با اعلام برنامه گفت وگوهای دی میستورا در مسكو برای بررسی روند مذاكرات سوری-سوری در آستانه و ژنو اعلام كرد.
گاتیلوف اعلام كرد: دی میستورا روز چهارشنبه برای دیدار با مقام های ارشد وزارت خارجه روسیه به مسكو سفر می كند.
براساس برنامه اعلام شده، نماینده دبیركل سازمان ملل متحد با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در باره مذاكرات سوری-سوری گفت وگو می كند.
مقام روسی ادامه داد: اما با این وجود، دور جدید مذاكرات سوری در ژنو روز پنجشنبه برگزار می شود و هیات دولت سوریه نیز در آن شركت می كند و به همین دلیل، این مساله هیچ تاثیری بر روند مذاكرات نخواهد داشت.
وی گفت: دی میستورا می خواهد در باره مسائل سوریه در آستانه دور جدید مذاكرات با مقام های روسیه گفت وگو و تبادل نظر كند و دستور كاری برای این مذاكرات دارد كه در دور قبلی گفت وگوهای سوری مورد موافقت قرار گرفته است.
بنا به اعلام گزارش رسانه ها، دی میستورا نیز از موافقت برخی گروههای مسلح سوری مخالف دولت برای اعزام نمایندگان خود به مذاكرات ژنو استقبال كرد و گفت: خواهان آن هستیم كه همه طرف ها در مذاكرات مشاركت سازنده داشته باشند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا