۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
کد خبر: 82468665
T T
۰ نفر
تاكید احزاب و گروه های سیاسی بر حضور گسترده مردم در انتخابات 96

سمنان- ایرنا- در میزگرد «نقش احزاب و گروه های سیاسی در مشاركت گسترده در انتخابات 96» روز شنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان، نمایندگان احزاب و طیف های مختلف سمنان، مشاركت احزاب را در برگزاری انتخابات باشكوه و گسترده در اردیبهشت 96 تاكید كردند.

به گزارش ایرنا، در میزگرد «نقش احزاب و گروه های سیاسی در مشاركت گسترده در انتخابات 96» روز شنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان نمایندگان احزاب و طیف های سیاسی با اشاره به تاریخچه احزاب و كار حزبی در ایران، نقش احزاب را در ترغیب مردم برای مشاركت در انتخابات مهم دانستند و لازمه اصلی انتخابات پررنگ و مردمی در اردیبهشت 96 را مشاركت فعال احزاب عنوان كردند.
علی خلیلی پور اردستانی دبیر حزب اراده ملت ایران در استان سمنان در این میزگرد گفت: انتخابات نماد مشاركت مردم در سرنوشت خود است و در شرایط امروز هرچه احزاب امكان فعالیت بیشتر و بهتر داشته باشد، انتخاباتی با مشاركت بیشتر مردم خواهیم داشت .
حبیب الله محقق دبیر اجرایی خانه كارگر استان سمنان نیز در این میزگرد افزود: انقلاب اسلامی از ابتدا انتخاب مردم بوده است و حق انتخاب داشتن از سوی مردم از اساسی ترین اصول نظام اسلامی است.
ابوالقاسم كواكبیان دبیر حزب مردمسالاری استان سمنان در این میزگرد تاكید كرد: قانون اساسی میثاق مردم در جمهوری اسلامی است و در دنیای امروز شاهدیم كه كشورهای دارایی نظام مردمسالار موفق تر از كشورهای دارای منابع هنگفت ولی غیرمردمسالار هستند.
سیدمحمد نجاتی دبیر حزب مستقل اعتدال استان سمنان نیز در این میزگرد خاطرنشان كرد: انتخابات بارزترین شكل مشاركت سیاسی مردم در سرنوشت خود است و تنها صحنه ای است كه مردم از طریق صندوق آرا و سبد رای نطر خود را به صورت شفاف بیان می كنند.
جواد میرحاج عضو حزب اسلامی كار استان سمنان در این میزگرد افزود: طبق بیان بنیانگذار انقلاب اسلامی عنوان حكومت ایران جمهوری اسلامی نه یك كلام كم و نه یك كلام بیش است و انتخابات بهترین صحنه حضور اثبات جمهوریت است.
مهدی غلامی سرخه دبیر حزب كارگزاران استان سمنان نیز در این میزگرد گفت: هرچه حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر باشد، امكان بیان نظرات و دیدگاه شفاف مردمی بیشتر خواهد بود و به همین منظور باید امكان حضور طیف های مختلف بیشتر فراهم شود.
در این میزگرد از دبیر حزب موتلفه استان سمنان نیز دعوت شده بود كه وی در این نشست حضور نیافت.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ كانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه كنید.