۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82468474
T T
۰ نفر
اهالي حله عراق عليه واردات محصولات اردني تجمع اعتراض آميز كردند

بغداد-ايرنا- اهالي حله مركز استان بابل در 110 كيلومتري در جنوب بغداد، روز شنبه عليه واردات بي رويه محصولات اردني به عراق تجمع اعتراض آميز كردند.

به گزارش ايرنا، ده ها نفر از اهالي شهر حله با تجمع در برابر ساختمان استانداري استان بابل خواستار لغو توافق اخير بين بغداد و امان براي واردات بي رويه محصولات اردني به كشورشان شدند.
خبرگزاري عراقي 'نينا' در خصوص اين تجمع اعتراض آميز نوشته است كه تجمع كنندگان از دولت مركزي عراق خواستند كه اجازه ندهد كالاهاي اردني وارد بازار عراق شوند.
به نوشته اين خبرگزاري، تجمع كنندگان واردات محصولات اردني به عراق را بر خلاف برنامه هاي دولت براي تشويق توليد بومي دانستند و گفتند كه كالاهاي خارجي با كيفيت پايين كه بدون نظارت دولتي وارد بازار عراق مي شود بر بازار فروش كالاهاي بومي اثر منفي مي گذارد.
'حميد شاكر' يكي از تظاهركنندگان در گفت وگو با خبرگزاري نينا، با اشاره به پايين بودن استانداردهاي كالاهاي اردني گفت كه كالاهايي كه به اين صورت به بازار عراق وارد مي شوند به دليل ارزان بودن، بر بازار كالاهاي بومي اثر منفي مي گذارند.
اين شهروند حله اي گفته است كه برغم وعده هاي دولت مركزي عراق به حمايت از كالاهاي بومي اما در عوض رفتار دولت عراق برخلاف وعده هايي است كه مي دهد.
از طرفي دكتر 'عبدالكاظم البيرماني' كه خبرگزاري نينا از او به عنوان يكي از اعتراض كنندگان ياد كرده گفته است كه نزديكي مناسبات بين بغداد و امان نبايد به بهاي اقتصاد عراق و نابود كردن توليدات بومي باشد و تصميم بغداد را در اجازه دادن به ورود بي رويه كالاهاي اردني را براي اقتصاد عراق مضر دانسته است.
نخست وزير اردن در جريان سفر بيستم ديماه گذشته به بغداد، بعد از مذاكرات با همتاي عراقي اش در كنفرانس مشتركي در پايتخت عراق گفت كه بغداد با معافيت گمرگي كالاهاي اردني براي صدور به عراق موافقت كرده است و 'حيدر العبادي' نخست وزير عراق در همان كنفرانس، در قبال اين سخنان واكنشي نشان نداد.
خاورم *4*353*1770*