۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82468365
T T
۰ نفر
ساخت بزرگترین مجموعه نیروگاهی برق خاورمیانه در ایران

پكن - ایرنا - كره جنوبی و تركیه برای اجرای طرح ساخت نیروگاه های برق در ایران كه از آن به عنوان بزرگترین مجموعه خصوصی نیروگاهی برق در خاورمیانه نام برده می شود، به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، این خبر روز شنبه توسط خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی منتشر شد و این رسانه اعلام كرد كه این توافقنامه میان شركت مهندسی و سازندگی «اس كی» كره جنوبی و شركت «یونیت اس آ» تركیه امضا شده كه بر اساس آن پنج نیروگاه گازی جهت تولید برق در ایران احداث و عملیاتی خواهد شد.
گزارش همچنین ارزش توافقی كه میان دو شركت مزبور امضا شده را چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد كرده است.
شركت «اس كی» كره جنوبی نیز در گزارشی اعلام كرد كه ۳۰ درصد سهام شركت «یونیت اس آ» تركیه را كه در این طرح با شركت كره ای همكاری دارد، ‌خریداری كرده است.
همچنین اعلام شده كه با اجرای طرح مزبور، میزان تولید برق این نیروگاه ها برای ایران به پنج هزار مگاوات خواهد رسید كه با ساخت آنها، ایران صاحب بزرگترین مجموعه خصوصی نیروگاهی برق در خاورمیانه خواهد شد.
یونهاپ می نویسد كه از زمان اجرای برجام و لغو تحریم های ایران یكی از اصلی ترین شركت های سرمایه گذار در كشورمان شركت مهندسی «اس كی» بوده و این شركت خود را متعهد به گسترش همكاری و سرمایه گذاری با تهران می داند.
كره جنوبی از جمله كشورهایی است كه برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می كوشد تا شركت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.
بسیاری از كارشناسان اقتصادی و صاحبان شركت های بزرگ كره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همكاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلكه افقی روشن را پیش روی همه كشورها در بازتعریف همكاریهای جدید با ایران می گشاید.
این كشور حتی آشكار اعلام كرده است كه قصد ندارد در حال حاضر و حتی بعد از توافق حاصل شده در پرونده هسته ای ایران، عقب تر از دیگر رقبا باشد و بازار كشورمان را از دست بدهد.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی