۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82468244
T T
۰ نفر

افزايش شمار نيروهاي آمريكايي اعزامي به كويت

۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82468244
افزايش شمار نيروهاي آمريكايي اعزامي به كويت

تهران – ايرنا-دولت آمريكا به دنبال راهبرد خود پس از تبديل كويت به مركز منطقه اي سازمان ناتو و نقطه ترانزيتي براي جابه جايي نيروهاي آمريكايي ميان عراق و سوريه، از افزايش تعداد نظاميان اعزامي خود به كويت خبر داد.

به گزارش روزشنبه ايرنا و به نقل از نشريه الراي مقامات آمريكايي تصميم گرفته اند تا مرز 6 هزار نيرو به كويت اعزام كنند و اين نيروها براي پشتيباني و كمك در امر مبارزه با داعش و عمليات آزادسازي شهر رقه در حال تردد باشند.
اين درحالي است كه پيش از اين قرار بود آمريكا تنها هزار نيروي نظامي به كويت اعزام نمايد.
اعزام اين تعداد نيروي آمريكايي به كويت علاوه بر هزاران نيرويي است كه بر اساس قرارداد همكاري دفاعي ميان دو كشور به طور ثابت در كويت حضور دارند و مسئوليت حمايت از امنيت كويت را عهده دار بوده و در پادگاه نظامي عريفجان كويت مستقر هستند.
تحولات درعرصه همكاريهاي نظامي كويت با آمريكا طي ماههاي اخير افزايش يافته است چرا كه كويت به دليل همسايگي با عراق و در اختيارداشتن يك موقعيت ترانزيت مناسب براي نظاميان ناتو كه درسطح منطقه تردد مي كنند از اهميت شاياني براي ايالات متحده امريكا و شركايش برخوردار است.
براساس توافق مشترك با ناتو٬ كويت در زمينه تبادل اطلاعات امنيتي و ارائه خدمات لجستيكي به نيروهاي زميني و دريايي ناتو اقدام خواهد كرد. روابط كويت با ناتو كه بخش اعظم فعاليت هاي آن توسط آمريكا هدايت مي شود٬ به دليل روابط نزديك و راهبردي كويت و واشنگتن اين كشور همواره پس از جنگ دوم خليج فارس در سطح بالايي قرار داشته است و واگذاري مسئوليت حفظ امنيت مرزهاي كويت به ناتو اقدامي درجهت تحقق منافع ملي آمريكا تلقي شده است.
خاورم*320 ** 1064
۰ نفر