۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82466019
T T
۰ نفر

ورامين نخستين شهر سبز كشور مي شود

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82466019
ورامين نخستين شهر سبز كشور مي شود

تهران- ايرنا- معاون توسعه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از اجراي طرح شهر سبز در ورامين به عنوان نخستين شهر سبز كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا، علي وطني روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از امكانات صنعتي و كشاورزي شهرستان ورامين در جمع خبرنگاران گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، شهر ورامين به عنوان پايلوت كشوري، نخستين شهر سبز كشور خواهد شد.
وي افزود: از مجموع 15 ستاد توسعه فناوري راهبردي كه در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري فعاليت مي كنند، چندين ستاد به صورت مستقيم در اجراي اين طرح مشاركت مي كنند تا با به دست آمدن نتايج از پيش طراحي شده، در ساير مناطق كشور نيز اين طرح اجرايي شود.
وطني بيان كرد: اين طرح با مشاركت مسئولان محلي، خيرين، دانش آموختگان، مديران شهرستاني، بخش خصوصي و شركت هاي دانش بنيان در زمينه طرح هاي آب و فاضلاب، محيط زيست، انرژي هاي تجديد پذير، بهينه سازي مصرف انرژي، IT و شاخصه هايي كه براي توسعه پايدار يك شهر نياز است اجرا مي شود.
وي تصريح كرد: شهرستان ورامين به دليل زيرساخت هاي توسعه، برخورداري از نيروي انساني فرهيخته و تحصيل كرده، نزديكي به تهران و حضور بخش خصوصي فعال و پويا از ظرفيت هاي ويژه اي براي تبديل شدن به شهر سبز برخورداراست و به خوبي مي توان اين طرح را كه در بسياري از شهرهاي پيشرفته جهان اجرايي شده به مرحله عمل رساند.
معاون توسعه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري افزود: تلاش مي شود تا در برنامه زمان بندي شده و با استفاده از ظرفيت هاي منطقه اي و سرريز فناوري شركت هاي دانش بنيان استان تهران و نقاط مختلف كشور اين طرح به ثمر رسيده و در صورت مثبت بودن نتايج، در ساير مناطق كشور نيز توسعه پيدا كرده و اجرا شود.
خبرنگار: سيد حسن ميري - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
۰ نفر