سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری، نقشه راه اصلاح رویه صدور مجوز است

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار كردستان گفت: سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری نقشه راه اصلاح رویه صدور مجوز برای سرمایه گذاران است.

به گزارش ایرنا حسین فیروزی روز چهارشنبه در آیین راه اندازی سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری كردستان در سالن شهدای دولت استانداری افزود: مدت زمان صرف شده برای صدور مجوزها در هر كشوری نشان دهنده توسعه ‌یافتن آن در بخش اقتصاد است.
به گفته وی، كاهش زمان صدور مجوز برای سرمایه گذاران هم اكنون تبدیل به مسابقه بین كشورها و حتی استان ها شده و هركشوری موفق به بهبود این شاخص شود، می‌تواند مدعی بهبود شاخص توسعه باشد و دستگاه‌های اجرایی باید نرم جهانی و منطقه ای در زمینه صدور مجوز‌ها را بررسی و بر اساس آن عمل كنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار كردستان افزود: طبق اصل 138 و 44 قانون اساسی و ماده هفتم سیاست های كلی حمایت از سرمایه گذاران فراهم كردن زمینه تسهیل در صدور مجوز‌های كسب‌ و كار تكلیفی قانونی است.
فیروزی گفت: به منظور اصلاح رویه در صدور مجوزهای سرمایه گذاری باید به صورت قانونی مدت زمانی برای این اقدام ها تعریف شود كه اگر در این مدت زمان پاسخ استعلام ها داده نشد به منزله ادامه روند سرمایه گذاری است.
وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی كشور نهادی برای توسعه و عبور از وضعیت موجود هستند كه باید در مسیر راه، همراهی برای تسهیل و تسریع صدور مجوز‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از پنجره واحد سرمایه‌گذاری مجازی باشد.
فیروزی از راه اندازی 250 واحد تولیدی، صنعتی جدید از ابتدای شروع به خدمت دولت یازدهم در استان خبر داد و گفت: در صورت تحقق مدت زمان اعطای مجوز یك ماهه به سرمایه گذاران می توان این رقم را در سال های آینده افزایش داد.
معاون هماهنگ امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار كردستان با بیان اینكه مصوبه ویژه اقتصادی بانه پس از چهارسال وقفه هم اكنون دارای زمین تملك شده است افزود: بخشی از این اراضی در یكی از روستاهای بانه قرار داشت.
فیروزی افزود: این اراضی متعلق به منابع طبیعی بود و به دلیل اینكه با احداث منطقه ویژه اقتصادی امكان توقف فعالیت های زراعت مردم این روستای 17 خانواده ای می شد دولت با حمایت پنج میلیارد ریالی كمك بلاعوض از این خانواده ها موافقت كرده است.
برای نخستین بار سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری كردستان به منظور تسهیل امور سرمایه گذاری كاهش مدت زمان صدور مجوز و نظارت بیشتر بر روند كار راه اندازی شد.
این سامانه مجازی به نشانی الكترونیكی www.iwkurd.com راه اندازی شده و متشكل از عضویت اصلی 10 فرمانداری 10 شهرداری و 31 نهاد اجرایی بوده كه از امروز پذیرای متقاضبان سرمایه گذاری استان است.
شناسایی گلوگاه های مانع سرمایه گذاری، معرفی فرصت های سرمایه گذاری به متقاضبان از دیگر اهداف تشكیل این سامانه است
در این سامانه بدای 51 نهاد شامل 10 فرمانداری، 10 شهرداری و 31 نهاد مرتبط با سرمایه گذاری تعرف شده است.
در این سامانه 61 دبیرخانه، 80 فرایند و 46 استعلام رد یابی می شود و 31 فایل راهنما و 10 فایل تكمیلی و شماره تماس با 99 نهاد دیگر نیز برای سرمایه گذارن و متقاضیان نیز تعبیه شده است.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg