۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82465629
T T
۰ نفر
فرماندار آستارا: فضاي سالم انتخاباتي موجب جلب اعتمادعمومي و نشاط سياسي مي شود

آستارا - ايرنا - فرماندار شهرستان مرزي بندر آستارا گفت: رقابت سالم انتخاباتي موجب جلب اعتماد عمومي و نشاط سياسي در جامعه مي شود و براي ايجاد فضاي سالم در انتخابات پيش رو در شهرستان آستارا، همه توان را به كار خواهيم گرفت.

به گزارش ايرنا، يونس رنجكش روز چهارشنبه در سومين همايش انتخابات، احزاب و گروه هاي سياسي و مشاركت حداكثري در سالن اجتماعات فرمانداري آستارا افزود: تمام تلاش مجريان انتخابات در آستارا معطوف به ايجاد فضاي سالم براي انتخاباتي رقابتي خواهد بود و احزاب و گروه هاي سياسي در مشاركت حداكثري مردم نقش محوري دارند.
وي اضافه كرد: آنهايي كه دغدغه توسعه شهرستان آستارا را دارند، بايد در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا حضور يابند.
وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري براي ايجاد بسترهاي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات پيش رو اضافه كرد: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تقويت نظام خواهد شد.
رنجكش با اشاره به خدمات دولت تدبير و اميد اظهار داشت: خوشبختانه دولت در طول اين مدت تلاش هاي خوبي انجام داده و در گوشه و كنار كشور مي توان خدمات آن را لمس كرد.
فرماندار آستارا تاكيد كرد: دكتر روحاني با شناخت دقيق چالش ها و فرصت هاي كشور در سه سال گذشته و تعيين اولويت ها، گام به گام به سمت حل مشكلات پيش رفت و با به سرانجام رسيدن برجام، شاهد بروز اثرات آن در داخل كشور هستيم.
رنجكش افزود: وعده هاي رئيس جمهوري در زمان انتخابات سال 92 به سمت اجرايي شدن پيش رفت اما عملياتي شدن تمامي برنامه ها ، نيازمند زمان است و مردم با درك اين امر مهم، همراهي خوبي داشته اند.
وي انضباط اقتصادي، ساماندهي فضاي كسب و كار و برگرداندن اميد به حوزه هاي اجتماعي و سياسي، كاهش تورم و تك نرخي كردن آن از بيش از 40 درصد به كمتر از 10 درصد را نمونه اي از موفقيت هاي دولت عنوان كرد.
فرماندار آستارا ادامه داد: هرچند بسياري از مخالفان دولت در پي تخريب رئيس جمهوري و خدمات كابينه هستند ، اما مردم واقعيت ها را با ارزيابي دقيق، تشخيص مي دهند.
رنجكش گفت: احزاب و گروه هاي سياسي و حاميان دولت نقش مهمي در انعكاس دستآوردهاي دولت دارند و بايد اين دستاوردها را به خوبي براي مردم تبيين كنند.
وي تاكيد كرد: خدمات دولت، همان خدمات نظام است و دولت و نظام جدا از هم نيستند و اين دولت نيز وابستگي و پيروي خود را از نظام، پيش از همه نشان داده و در ميدان عمل حافظ كشور و نظام بوده است.
رنجكش با اشاره به شكل گيري دولت ها بعد از پيروزي انقلاب اسلامي يادآور شد: آنچه امروز به عنوان دولت تدبير و اميد مي شناسيم، تجربه 10 دولت پيش از خود است و مردم با شنيدن شعارهاي دكتر روحاني به وي اعتماد كرده و گفتمان اعتدال را پذيرفتند.
رنجكش گفت: رفع مشكلاتي كه در حوزه سياست خارجي وجود داشت بر مبناي شعار برد - برد بود و توانست روابط ديپلماتك كشور را به جايگاه ثبات برساند و يكي از بهترين دستاوردهاي دولت، احساس آرامش و امنيت در كشور است.
فرماندار شهرستان آستارا تاكيد كرد: مسيري كه دولت پيش گرفته و به تبع آن در استان گيلان نيز شاهد آن هستيم، راه را براي توسعه فراهم مي كند و براي تداوم اين مسير، نيازمند حركت جديدتر با پشتوانه بيشتر مردم هستيم.
وي خاطرنشان كرد: انتخابات رياست جمهوري، انتخاباتي ملي است و بايد به عنوان مجريان قانون، شرايط را براي انتخابات رقابتي و سالم فراهم كنيم و در اين راستا مردم نيز به برنامه ها راي خواهند داد.
وي ادامه داد: برگزاري نشست هاي مختلف با حضور صاحب نظران از محورهاي اصلي مديريت محسوب مي شود و از احزاب و گروه هاي سياسي خواستاريم براي رسيدن به توسعه اين شهرستان، برنامه ها و مطالبات خود را ارائه كنند.
وي نقد را حق طبيعي فعالان اجتماعي و سياسي عنوان كرد و افزود: نقد منصفانه از هر جايگاهي قابل پذيرش است اما نبايد انصاف را فداي تمايلات شخصي و گروهي كرد و با توجه به اينكه فصل مشترك همه فعالان اين حوزه ها و دولت، خدمت رساني به مردم است؛ بايد جايگاه مردم حفظ شود.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا روز جمعه 29 ارديبهشت سال 96 بطور همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستاي آستارا ، حدود 98.64 درصد مشاركت داشتند.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007