۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82464619
T T
۰ نفر
فعاليت عمراني دولت يازدهم در طول سه سال  برابر با 15 سال گذشته بوده است

قزوين-ايرنا-معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين گفت: فعاليت هاي حوزه عمران و سازندگي در سه سال قبل توسط دولت تدبير و اميد برابر با 15 سال گذشته بوده اما در اطلاع رساني اين موضوع ضعيف عمل شده است.

به گزارش ايرنا، علي فرخزاد بعدازظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه افزود: در سه سال گذشته با وجود كاهش درآمدهاي دولت، خدمات متنوع و زيادي در بخش هاي عمراني به مردم ارائه شده است كه بايد از سوي مديران دستگاه هاي مختلف بيشتر به آن پرداخته شود.
وي اظهار كرد: 700 ميليارد ريال از اعتبارات عمراني استان در بخش روستايي و 2 هزار و 500 ميليارد ريال نيز در بخش شهري هزينه مي شود كه اين آمار و ارقام نشان دهنده حجم وسيع خدمات و طرح هاي عمراني است.
فرخزاد در ادامه به بودجه شهرداري هاي استان و نقش آن در تامين نيازهاي شهروندان و ارتقاي كيفيت زندگي مردم اشاره كرد و گفت: اعتبار عمراني 26 شهرداري استان قزوين، هفت هزار و 500 ميليارد ريال است كه 2 هزار ميليارد ريال آن از محل ماليات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.
وي در ادامه به طرح هاي عمراني و زيرساختي در دست اقدام توسط دولت با مشاركت مردم در استان اشاره كرد و افزود: احداث يك هزار نيروگاه مقياس كوچك خانگي با ظرفيت هاي پنج مگاواتي براي كمك به مددجويان كميته امداد امام (ره) از جمله اين طرح ها است كه نقش مهمي در توانمندسازي خانوارهاي نيازمند روستايي به همراه خواهد داشت.
اين مسئول افزود: تجهيز 20 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي به روش هاي نوين آبياري و ايجاد شهرك هاي گلخانه اي به ميزان يك هزار هكتار كه تا 80 درصد بهره وري از آب و خاك را ارتقا مي بخشد از ديگر طرح هاي زيرساختي استان است كه مردم قزوين تاثير آنها را در آينده نزديك لمس خواهند كرد.
وي با بيان اينكه بخشي از فعاليت هاي عمراني استان در حوزه مقابله با بيابان زدايي است، افزود: بر همين اساس عمليات بيابان زدايي در پنج هزار هكتار از اراضي شهرستان آبيك و بوئين زهرا آغاز شده و در دست پيگيري قرار دارد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين با اشاره به بحران كم آبي در استان،گفت: در قالب برنامه هاي كوتاه مدت، آبرساني به شهرهاي محمديه، ناحيه شهري مهرگان و قزوين با 200 ميليارد ريال اعتبار از محل سفر رئيس جمهوري اجرايي شده است و در بلند مدت نيز شاهد انتقال 60 ميليون متر مكعب آب شرب سد طالقان به شهرها و روستاهاي استان را خواهيم داشت.
فرخزاد در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به ساماندهي زباله هاي خانگي، صنعتي و پزشكي در استان ظرف سال هاي اخير، گفت: در اين زمينه مجتمع 100 هكتاري محمدآباد تجهيز شده و در جمع آوري زباله هاي عفوني در كشور پيشتاز هستيم.
وي همچنين با اشاره به توسعه خطوط ريلي استان در دولت تدبير و اميد، گفت: راه آهن قزوين-تهران تا ارديبهشت سال آينده 2خطه خواهد شد و همچنين 2خطه كردن راه آهن قزوين-زنجان و اجراي خط آهن قزوين-رشت نيز در مراحل نهايي كار قرار دارند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين افزود: ساخت راه اصلي قزوين-تنكابن و قزوين-كلاچاي كه كمك به تسريع در اجراي آنها در قالب مصوبه هاي سفر رئيس جمهوري به استان گنجانده شده است نيز در حال انجام است.
وي در ادامه با بيان اينكه امسال 500 ميليارد ريال اعتبار براي بهسازي راه هاي روستايي تخصيص يافته است، افزود: در زمينه آسفالت روستاها از محل ماليات بر ارزش افزوده ظرف سه سال گذشته به ميزان 12 سال گذشته كار صورت گرفته و اميدوايم اين روند تا آسفالت تمامي معابر خاكي روستايي تداوم يابد.
فرخزاد همچنين با اشاره به ميزان پيشرفت عمليات اجرايي سدهاي در دست ساخت استان، افزود: ميزان پيشرفت ساخت سد نهب تاكستان با توجه به تخصيص اعتبار از محل سفر رئيس جمهوري از 15 درصد به 73 درصد افزايش يافته و همچنين پيشرفت احداث سد بالاخانلو در شهرستان بوئين زهرا نيز از پنج درصد به 28 درصد رسيده است.
وي به عمليات گازرساني در استان در دولت تدبير و اميد نيز اشاره كرد و ادامه داد: 137 روستاي استان در دولت يازدهم از نعمت گاز بهره مند شده اند و گازرساني به 139 روستاي ديگر نيز در دست اجرا قرار دارد و 80 درصد جمعيت روستاهاي استان نيز هم اكنون از نعمت گاز بهره مند هستند.
فرخزاد افزود: در اين مدت همچنين 605 روستاي استان از اينترنت پرسرعت برخوردار شدند و در 2 هفته اخير با اجراي طرح نهضت هر دهيار يك كارگزار، آمار بيمه شدگان روستايي و عشاير استان در بيمه اجتماعي روستائيان از 27 هزار خانوار به 32 هزار خانوار افزايش يافته است.
وي به فعاليت هاي صورت گرفته براي كاهش سوانح جاده اي اشاره كرد و ادامه داد: با فعاليت هاي صورت گرفته، در سه سال گذشته تلفات جاده اي در سطح استان 10 درصد كاهش داده يافته است.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار قزوين با اشاره به تصويب افزايش تخت هاي بيمارستاني استان در سفر رئيس جمهوري، در پايان گفت: در دهه مبارك فجر كلنگ احداث بيمارستان 700 تخت خوابي در شهر قزوين به زمين زده شد و برنامه ريزي براي ساخت بيمارستان يك هزار تخت خوابي با عنوان طرح گردشگر درماني نيز توسط بخش خصوصي در 10 هكتار زمين با 45 هزار متر مربع فضا نيز در حال انجام است.
6101* 3013
خبرنگار:هادي درزي رامندي** انتشار دهنده: رضا اولادي