۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82464068
T T
۰ نفر
حضور كماندار المپیكی ایران در كنوانسیون حقوق معلولین سازمان ملل متحد

تهران – ایرنا – زهرا نعمتی كماندار المپیكی و دارنده مدال طلای تیراندازی با كمان پارالمپیك های لندن و ریو،‌ در جلسه دفاع از گزارش مقدماتی ایران در خصوص كنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد كه دوم و سوم فروردین ماه 96 در ژنو برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از كمیته ملی پارالمپیك ‌این سومین دوره پیاپی است كه زهرا نعمتی ورزشكار كرمانی كشورمان در این اجلاس حضور می یابد.
زهرا نعمتی در این خصوص گفت:‌سال گذشته به دلیل برنامه های آماده سازی برای حضور در المپیك و پارالمپیك نتوانستم دراین اجلاس شركت كنم اما امسال به عنوان ورزشكار پارالمپین در این جلسه حضور دارم و امیدوارم نماینده خوبی برای كشورم باشم .
وی اضافه كرد :‌نخستین بار سال 2014 در این نشست شركت كردم و بارها از سوی سازمان ملل به عنوان یك الگوی دارای معلولیت به جهان معرفی شده ام و امسال نیز پیام من برای همه معلولین جهان این خواهد بود كه 'ورزش بهترین راه شكست معلولیت' است.
نعمتی خاطر نشان كرد: در این سفر همچنین گزارش كاملی از ورزش پارالمپیك كشورمان به سازمان ملل ارایه می كنم كه بیانگر توسعه ورزش پارالمپیك در سال های اخیر است و قطعا این گزارش از نظر حاضران در كنوانسیون نیز جالب خواهد بود.
وی گفت:‌باور دارم زنان ایران از توانایی بالایی برخوردارند و در صورت باور این توانمندی، می توانند الگویی برای زنان سایر كشورها نیز باشند.
ورزشی **1828** 1701
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
دریافت كننده : خدیجه روزبهانی* انتشار دهنده: حمید قدیمی