۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82462041
T T
۰ نفر
استاندارتهران :دومین رزمایش پرتوهسته ای سال 96 برگزارمی شود

تهران - ایرنا- استاندارتهران با ارائه گزارشی ازعملكردچهارساله ستاد پدافند غیرعامل این استان گفت: دومین رزمایش پرتوهسته ای كه قرار بود امسال برگزارشود به دلیل اینكه ازسوی سازمان انرژی هسته مجوز داده نشد مصوب شد درسال 96 با اخذمجوز از این سازمان برگزارشود.

سید حسین هاشمی عصر یكشنبه( 22 اسفند) پس از پایان پانزدهمین و آخرین نشست ستاد پدافند غیر عامل استان تهران درسالجاری در استانداری به خبرنگار ایرنا، گفت: سال گذشته نخستین رزمایش پرتوی هسته ای برگزارشد و قرار بود رزمایش دوم امسال برگزارشود ازانجا كه اجرای این رزمایش نیازمند مجوز سازمان اتمی است این رزمایش سال 96 اجرا خواهد شد.
به گفته او، شمار دستگاههای اجرایی و شهرداری هایی كه در برنامه های پدافند غیر عامل استان تهران شركت دارند، اكنون به 112 دستگاه و شهرداری افزایش یافته در حالیكه تا سال 92 تعداد دستگاه ها و شهرداری ها فقط 48 مورد بود.
هاشمی ادامه داد: افزایش شمار دستگاههای اجرایی و شهرداری ها در برنامه های پدافند غیر عامل استان تهران باعث شد كه تعداد رزمایش های برگزار شده از 16 مورد در سال 92 به 415 مورد در سالجاری افزایش یابد.
بر اساس اعلام استاندار تهران، امسال تعداد جلسات برگزار شده ستاد پدافند غیر عامل استان در چهار سال اخیر به 55 مورد رسید در حالیكه تا سال 92 تعداد جلسات پدافند غیر عامل 27 مورد بوده است.
وی گفت: در نشست امروز از دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات نیز خواستیم كه در یك طرح مطالعاتی و گزارشی كامل علاوه بر احصای تهدیدات این حوزه ها، اعتبارات مورد نیاز و چشم انداز زمانی اجرای طرح های بهینه و مقاوم سازی را برای ارائه به دولت، تهیه كنند.
به گفته هاشمی، كمیته ای نیز برای بررسی دلایل اجرا نشدن برخی قوانین ساختمان سازی و نیز رصد ساختمانهای ناایمن تهران، مامور شد تا زمینه رفع این مشكلات در سال آینده فراهم شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/6539 / 1539
۰ نفر