۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82461694
T T
۰ نفر
مازاد برق توليدي نيروگاه سبلان اردبيل به كشورهاي همسايه صادر مي شود

اردبيل- ايرنا - مديرعامل شركت توزيع برق استان اردبيل گفت: طرح احداث بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل يكي از مصوبات سفر رياست جمهوري به استان است كه با بهره برداري از آن مازاد توليد برق اين نيروگاه به كشورهاي همسايه صادر مي شود.

به گزارش ايرنا عليرضا عليزاده روز يكشنبه در بازديد از عمليات احداث بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي سبلان به همراه استاندار و امام جمعه اردبيل افزود: با تكميل اين نيروگاه علاوه بر افزايش توليد 500 مگاوات برق زمينه اشتغال بيش از 200 نفر در آن فراهم مي شود.
وي از اختصاص 350 ميليون يورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملي به اين طرح خبر داد و گفت: دولت تدبير و اميد از سرمايه گذاران بخش خصوصي كه بتواند در زمنيه انرزي و توليد برق فعاليت كند حمايت مي كند و با اين رويكرد هم در استان اردبيل از سرمايه گذارن صنعت برق حمايت لازم بعمل آمده است.
عليزاده گفت: در حال حاضر در بخش گازي نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل نزديك به هزار مگاوات برق توليد مي‌شود كه بيش از 3 برابر نياز استان بوده و در صدد هستيم كه اين ميزان را با توسعه واحد بخار نيروگاه افزايش دهيم.
وي با بيان اينكه برق يكي از زيرساخت‌هاي اصلي توسعه به شمار مي‌رود، افزود: متاسفانه در استان اردبيل از اين زيرساخت با وجود توليد مطلوب و مازاد بر نياز به درستي استفاده نمي‌شود و بيشتر برق توليد شده در بخش مصارف خانگي استفاده و مازاد نياز نيز به شكل خام صادر مي‌شود.
محمدرضا مسائلي سرپرست مديريت طرح بخش بخار نيروگاه سيكل تركيبي سبلان هم در اين جلسه گفت: ظرفيت توليد برق اين طرح كه با حضور وزير نيرو در سال 93 كلنگ زني شده 500 مگاوات است.
وي با اشاره به نوع سوخت اين نيروگاه افزود: نوع سوخت اصلي نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل گاز و سوخت دوم گازوييل است.
وي گفت: در حال حاضر در بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل يكهزار مگاوات برق توليد مي شود كه با بهره برداري از بخش بخار در اوايل سال آينده 500 مگاوات به توليد اين نيروگاه اضافه خواهد شد.
خبرنگار:يعقوب شاددل ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
7110/ 1257