۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 82461306
T T
۰ نفر
افزايش محسوس 10 تا 15 درجه اي دما در سيستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - ايرنا - كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: افزايش محسوس 10 تا 15 درجه اي دما از امروز /يكشنبه/ در استان آغاز شده و تا پايان هفته تداوم دارد.

مصدق گودرزي فر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امروز و فردا در نواحي مركزي و جنوبي سيستان و بلوچستان وزش باد متوسط پيش بيني مي شود كه از روز سه شنبه تا پايان هفته بر سرعت وزش باد در اين نواحي افزوده خواهد شد به گونه اي كه كاهش كيفيت هوا و ديد افقي را به دنبال دارد.
وي ادامه داد: آسمان سيستان و بلوچستان در اين مدت ابري خواهد بود و در برخي ساعات روز افزايش ابر پيش بيني مي شود.
وي تصريح كرد: روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در برخي نواحي مركزي و جنوبي سيستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار پراكنده باران رخ خواهد داد.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: در 24 ساعت گذشته زابل در شمال استان با حداقل سه درجه و راسك مركز شهرستان سرباز در جنوب استان با حداكثر 31 درجه به ترتيب خنكترين و گرمترين نقاط استان بودند.
سيستان و بلوچستان با وسعتي حدود 187 هزار و 502 كيلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بيش از 2 ميليون و 800 هزار نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه امكان دارد همزمان چندين پديده از جمله طوفان، بارندگي، سيل و مواج شدن دريا را تجربه كند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan