۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82460223
T T
۰ نفر
معاون وزیر: رویكرد اصلی وزارت ورزش وجوانان توسعه سلامت است

گرگان - ایرنا - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بزرگترین چالش ورزش كشور را شرایط خطرناك سلامت مردم بیان كرد و گفت: رویكرد اصلی وزارت ورزش و جوانان ،توسعه سلامت و تشویق بیشتر مردم به انجام ورزش های همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید احمدی روز شنبه در جلسه هم اندیشی شورای پژوهش و فناوری اداره كل ورزش و جوانان گلستان در گرگان اظهار كرد: هم اینك بخش عمده ای از بودجه سلامت كشور در حوزه درمان هزینه می شود كه پیشگیری از ابتلا به بیماری ها باید در اولویت همه دستگاه ها باشد.
وی بیان كرد: یكی از راه های موثردر پیشگیری از بروز بیماری ها، توسعه ورزش و ترویج آن در بخش های گوناگون و بین اقشار مختلف جامعه است.
معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: باید شرایطی در كشور ایجاد كنیم كه پیشگیری از بیماری ها و انجام مستمر ورزش به عنوان اولویت فعالیت همه دستگاه ها و ارگان ها باشد.
احمدی ادامه داد: اگر قرار است در ورزش كار بلندمدت موثر و هدفمند انجام دهیم باید انجام پژوهش های سلامت محور را مورد نظر قرار دهیم.
وی گفت: براساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، فعالیت های بدنی ایرانیان بسیار كمتر از میانگین جهانی است كه بهبود این وضعیت نامناسب نیازمند تغییر در سبك زندگی مردم است.
معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان بیان كرد: ایجاد انگیزه در مردم برای انجام مستمر ورزش كار مغفول مانده ای است كه باید رسیدن به این هدف در دستور كار قرار بگیرد.
احمدی بیان كرد: سرمایه گذاری در پژوهش های ورزشی یكی از راه های تشویق مردم و جلب مشاركت بیشتر ایرانی ها در فعالیت های ورزشی است.
به گفته وی؛ اگر چه بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی وزارت ورزش محدود و اندك است ،اما باید تلاش كنیم از ظرفیت های موجود برای ارتقای دانش و اطلاعات مردم در ورزش استفاده كنیم.
وی بیان كرد: برای رفع بزرگترین چالش ورزش كشور در حوزه شرایط خطرناك سلامت مردم باید با اجرای طرح های گوناگون، درصد مشاركت در ورزش را افزایش دهیم.
احمدی افزود: سیگار، كم تحركی و رژیم های غذایی ناسالم از عوامل اصلی ابتلای ایرانی ها به بیماری های غیرواگیر است كه با انجام ورزش می توان تاثیر این عوامل را تا حد زیادی كاهش داد.
وی ادامه داد: حاكمیت زندگی شهری منجر به تغییر سبك زندگی و افزون شدن كم تحركی ایرانی ها شد و بی شك رسیدن به توسعه پایدار با مردمی ناسالم و بیمار امكان پذیر نیست.
معاون فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان بر لزوم تلاش برای توسعه ورزش همگانی در كشور اشاره كرد و گفت: باید با كوشش بیشتر عقب ماندگی های بر جای مانده از سال های گذشته را برطرف كرده و ورزش همگانی را به اولویت اول مردم كشور تبدیل كنیم.
وی برنامه وزارت ورزش در تقویت سمن ها را یادآور شد و افزود: برای تقویت بخش های مرتبط با جوانان، چاره ای جز ایجاد انگیزه برای راه اندازی سمن ها نداریم.
احمدی اظهار كرد: راه اندازی 2 هزار سمن در انتهای فعالیت دولت تدبیر و امید پیش بینی شده كه فاصله زیادی تا تحقق این خواسته نداریم.
3091/1648
خبرنگار: میثم محسنی **انتشار: پری سالارنیا
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش