ملایی: مقابله با کم‌تحرکی و چاقی مفرط اولویت وزیر ورزش باشد

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش همگانی با برشمردن چالش‌های پیش روی وزیر ورزش و جوانان در دولت سیزدهم گفت: کم تحرکی و چاقی مفرط مساله بسیار حاد جامعه است و خسارت های مادی و معنوی زیادی را به همراه دارد.

«افشین ملایی» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزیر ورزش دولت سیزدهم باید برای توسعه ورزش در جامعه اولویت‌های زیادی داشته باشد اظهار داشت: بخشی از این اولویت‌ها مربوط به ورزش قهرمانی و بخش دیگری از آن مربوط به ورزش همگانی است. در بخش ورزش همگانی،  جامعه با توجه به سبک زندگی نوین دچار یک کم‌تحرکی و چاقی مفرط شده که ادامه این روند خسارت‌های مادی و معنوی زیادی در بخش اقتصادی و  اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سرعت این کم‌تحرکی بیش از دهه‌های گذشته است و اگر برنامه خاصی برای کنترل آن در دستور کار قرار گیرد بی‌تردید موجب کنترل هزینه‌های درمان در بلند مدت خواهد شد اما اگر به این رویه ادامه داشته باشد بر بسیاری از مولفه های توسعه اقتصادی و اجتماعی تاثیر خواهد گذاشت. 

رییس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به نتایج ایران در المپیک توکیو نیز افزود: این نتایج نشان داد که ما به سقف ظرفیت‌های ورزشی رسیدیم و باید برای ساختن یک نسل جدید تمام توان خود را در بخش استعدادیابی به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: در دولت آینده مساله استعدادیابی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش زنان اهمیت زیادی دارد. این کار باید با تعامل درست بین سازمانی انجام شود. ما پنج میلیون دانشجو و ۱۴ میلیون دانش آموز داریم. لازم است با تعامل درون سازمان برنامه ویژه برای استعدادیابی آنان داشته باشیم.

وی افزود: همچنین بخش جامعه کارگری و نظامیان ظرفیت زیادی در بخش ورزش دارند و نباید از آنان غفلت کرد. در کنار توسعه ورزش همگانی استعدادیابی برای ورزش قهرمان و ساختن نسل جدیدی از قهررمانان ملی دیگر مساله ای است که وزیر ورزش در دولت سیزدهم باید به آن رسیدگی کند. 

ملایی این را هم گفت: در فوتبال ایران ۲ باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس به صورت دولتی و زیر نظر وزارت ورزش اداره می شوند. باید تدبیری اندیشیده شود تا شعار واگذاری آنان تحقق پیدا کند. 

رییس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه وظیفه وزیر ورزش تنها در بخش قهرمانی و همگانی نیست عنوان کرد: بخشی از این وزارتخانه مربوط به مشکلات جوانان است. وزیر آینده باید به عنوان هماهنگ کننده اصلی مشکلاتی که پیش روی جوانان قرار دارد را برطرف کند و این مشکلات شامل ازدواج و مسکن است.

وی ادامه داد: باید اولویت اصلی جوانان به درستی تشخیص داده شود تا بتوانیم راه‌حلی برای آن پیدا کنیم. در این زمینه استفاده از نیروی کارآمد و جوان مهمترین دستورالعمل است. 

 ملایی در پایان این را هم گفت: ارتباط با دانشگاه و شرکت‌های دانش بینان حوزه ورزش دیگر دستورالعمل وزیر در دولت سیزدهم باشد زیرا ارتباط ورزش با هسته دانش قطع شده و باید تلاش‌هایی در جهت استفاده از ظرفیت این شرکت ها در دستور کار قرار گیرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha