۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۱۹
کد خبر: 82457845
T T
۰ نفر
برگزيدگان نخستين جشنواره تئاتر خياباني شرهاني معرفي شدند

ايلام - ايرنا - نخستين جشنواره تئاتر خياباني شرهاني دهلران عصر چهارشنبه با معرفي گروه ها و افراد برتر در رشته هاي مختلف بكار خود پايان داد.

به گزارش ايرنا، در اين جشنواره 12 گروه نمايشي از هفت استان كشور حضور داشتند كه در پايان با راي داوران نفرات و گروه هاي برتر اين جشنواره معرفي و از آنها تجليل شد.
اين جشنواره در بخش موسيقي 2 جايزه داشت كه تقدير اين بخش به عبدالرضا غلامي بخاطر اثر گمشدگان از كرمانشاه رسيد، همچنين در اين بخش ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و پنج ميليون ريال به حسام شريعتمداري بخاطر آهنگسازي نمايش سياه ور دارو از بروجرد لرستان تعلق گرفت.
هيات داوران در بخش بروشور و طراحي لباس اين جشنواره هيچ اثري را انتخاب نكرد ولي در طراحي فضا ديپلم افتخار و تنديس جشنواره و پنج ميليون ريال وجه نقد به حيدر ابراهيم خاني از لرستان بخاطر اثر سياه ور دارو رسيد.
در بخش بازيگري نيز تقدير ويژه به بازيگر خردسال رشا شاقلي زاده در نمايش 'تيرو تركش ممنوع' از همدان تعلق گرفت و حسنا قبادي از ايلام بخاطر اثر عتيقه لوح تقدير و 2 ميليون ريال جايزه نقدي دريافت كرد.
رتبه سوم اين بخش نيز شامل لوح تقدير و سه ميليون ريال وجه نقد به مريم طرفي بخاطر نمايش كوچه از انديمشك تعلق گرفت كه خانم طرفي اين لوح را تقديم 6 شهيد مدافع حرم انديمشك كرد.
رتبه دوم اين بخش و پنج ميليون ريال وجه نقد به دلارام تركي بخاطر نمايش آرايشگاه صلواتي از اصفهان تعلق گرفت.
جشنواره تئاتر شرهاني در بخش بازيگر زن 2 نفر برتر داشت كه خانم ها مهتاب زند بخاطر اثر سيا ور دارو از لرستان و سميه مهري بخاطر گشمدگان از كرمانشاه اين جوايز را دريافت كردند.
در بخش بازيگري مرد نيز لوح تقدير و 20 ميليون ريال جايزه نقدي به مسعود ابراهيمي بخاطر اثر آرايشگاه صلواتي از اصفهان تعلق گرفت و لوح تقدير و سه ميليون ريال وجه نقد اين بخش نيز به مصطفي كوليوندي بخاطر نمايش همچو حر رياحي از دهلران رسيد.
رتبه دوم بازيگري مرد به سعيد ذبيهي بخاطر نمايش آب از استان اصفهان و مالك آبسالان بخاطر نمايش او مي آيد از دهلران تعلق گرفت، رتبه برتر بازيگري مرد و تنديس جشنواره و لوح و ديپلم افتخار نيز به مختار محمدي بخاطر اثر ردپايي در آسمان از استان كردستان اهدا شد.
در طرح و ايده نيز رتبه سوم و لوح تقدير و چهار ميليون ريال وجه نقد به آرش منصوري بخاطر نمايش گمشدگان از كرمانشاه رسيد.
رتبه دوم اين بخش و هفت ميليون ريال وجه نقد و لوح تقدير به كژال راست بين از كردستان بخاطر اثر رد پايي در آسمان و تنديس جشنواره و ديپلم افتخار اين بخش نيز به پژمان شاهوردي بخاطر اثر سيا ور دارو زا لرستان تعلق گرفت.
در بخش كارگرداني نيز رتبه سوم و لوح تقدير از آن علي چناري بخاطر اثر گمشدگان از كرمانشاه شد، رتبه دوم اين بخش با هفت ميليون ريال وجه نقد به كژال راست بين از كردستان به خاطر اثر رد پايي در آسمان رسيد و تنديس جشنواره و ديپلم افتخار نيز از آن پژمان شاهوردي از لرستان به خاطر اثر سياه ورد دارو شد.
در پايان هيات داوران اين جشنواره سياه ورد دارو از'پژمان شاهوردي' از لرستان، رد پايي در آسمان از 'كژال راست بين' از كردستان و گمشدكان از 'علي چناري' از كرمانشاه را بصورت مستقيم به بيست و سومين جشنواره تئاتر سوره دعوت كرد.
همچنين آرايشگاه صلواتي از دلارام تركي از اصفهان بطور مستقيم براي دوازدهمين جشنواره تئاتر مريوان معرفي شد و آب اثر سعيد ذبيهي از كرمانشاه نيز براي حضور مستقيم در جشنواره تئاتر لاله هاي سرخ خوزستان برگزيده شد.
همچنين به تصميم دبيرخانه اين جشنواره از مرجان قاسمي بانوي شايسته دهلراني بخاطر حضور در جشنواره هاي مختلف با تنديس و لوح تقدير شد.
به گزارش ايرنا، نخستين دوره تئاتر خياباني شرهاني در دهلران با استقبال هفت استان ايلام، كرمانشاه، كردستان، همدان، لرستان، خوزستان و اصفهان در حال اجرا است.
شهرستان مرزي دهلران بواسطه حضور مستقيم در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس يكي از آوردگاه هاي دفاع مقدس بود.
هنرمندان دهلراني توانستد با حضور در مناطق عملياتي اين شهرستان و بويژه با اجراي تئاتر در يادمان شهداي شرهاني در زمينه معرفي سابقه دفاع مقدس در اين شهرستان گام هايي بردارند.
اين جشنواره با حضور داوران، ميهمانان، هنرمندان و معاون وزير ارشاد و دو مدير كل اين حوزه عصر چهارشنبه با معرفي آثار برتر به كار خود پايان داد.
شبك**7175/9002**1708 **1917**خبرنگار: علي رضازاده ** تنظيم : عليرضا ارشادي گنجه**انتشار دهنده: سيد محمد باقر نوربخش
۰ نفر