۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۴۲
کد خبر: 82457708
T T
۰ نفر
كلید معضلات محیط زیست آموزش‌های همگانی است

گچساران - ایرنا -مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت كه كلید معضلات محیط زیستی مانند رهاسازی زباله‌ها، ترافیك، آلودگی هوا و سایر مخاطراتی كه عرصه‌های طبیعی را تهدید می‌كند، افزایش آگاهی‌های عمومی درباره اهمیت محیط زیست است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل كهرم عصر چهارشنبه در همایش فرهنگ سبز كه در سالن مدرسه شهید جهان آرای شهر دوگنبدان برگزار شد، اظهار داشت كه مهربانی با محیط زیست و صیانت از آن باید به یك فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به اهمیت محیط زیست در سلامت انسان، حیات وحش و موجودات زنده بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حفط محیط زیست از دوران كودكی در نسل نوپای كشور تاكید كرد.
كهرم به تقدیم 119 شهید از سوی محیط‌بانان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش كشور اشاره كرد و افزود كه نیروهای محیط زیست تا پای جان برای دفاع از سرمایه‌های خدادادی كشور تلاش می‌كنند.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت كه اگرچه خشكیدگی تالاب‌ها، ریزگردها و اجرای برخی طرح‌های عمرانی، كاهش سطح آب‌های زیرزمینی و فرسایش خاك و آلودگی هوا، محیط زیست طبیعی كشور را تهدید می‌كند اما توفیقات ایران در عرصه صیانت از محیط زیست كشور كه بخش عمده‌ای از آن برگرفته از قدرت سمن‌ها و تشكل‌ها مردمی است بسیار چشمگیر و ستودنی است.
كهرم با اشاره به اینكه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تنها 35 سد در كشور وجود داشت و امروز تعداد سدها به 600 مورد رسیده است، گفت كه انجام فعالیت‌های عمرانی در برخی موارد می‌تواند برای ادامه حیات محیط زیست كشور تهدید زا باشد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران نیز در این آئین گفت كه فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست از سوی تشكل مردمی سبزگامان طبیعت در مدارس این شهرستان شروع شده است.
سید ظهیرالدین پورالحسینی بیان كرد: در این طرح داوطلبان محیط زیست در كلاس‌های درس حضور می یابند و درباره نحوه مشاركت دانش آموزان در حفظ محیط زیست و تلاش برای كاهش آلودگی‌ها به دانش آموزان اطلاع رسانی می‌كنند.
وی با اشاره به نفت‌خیز بودن گچساران، نزدیكی به استان خوزستان و هجوم ریزگردها بر تلاش بیشتر برای حفاظت از محیط زیست در این شهرستان تاكید كرد.
در این آئین مشاور رئیس سازمان محیط زیست و محمد درویش، مدیر كل مشاركت‌های مردمی سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان شهرستان گچساران به یاد شهدای فرهنگی و دانش آموز اقدام به غرس 2 اصله نهال كردند.
همچنین مسئولان با حضور در كنار نمایشگاه یادمان شهدای فرهنگی گچساران به روح پاك آنان ادای احترام كردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110