كمیته امداد امام خمینی(ره) به دنبال تربیت خیران نوجوان و جوان است

تهران-ایرنا-معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به بالابودن سن خیران در كشور گفت:كمیته امداد به دنبال تربیت خیران نوجوان و جوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در جشن نیكوكاری در دبیرستان دخترانه نرگس منطقه یك شهر تهران، این جشن را یادآوری فرهنگ كمك و حمایت از هم نوع دانست و افزود: توسعه فرهنگ نوع دوستی از توسعه فقر جلوگیری می كند و باید این فرهنگ به دانش آموزان آموزش داده شود.
وی با اشاره به بالابودن سن خیران در كشوراظهار كرد:كمیته امداد به دنبال این است كه ما خیر نوجوان و جوان در سطح دانش آموزان ابتدایی و كودكستان ها تربیت كند كه این اقدام باعث شود كه از سال های آینده خیران نوجوان ‌به عنوان یك ارزش در جامعه شناخته شود.
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های خانواده های تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعدادی از این خانواده ها به دلایل مختلف از جمله بیماری و سالمندی سرپرست، طلاق والدین تحت حمایت كمیته امداد هستند.

*200هزار یتیم تحت پوشش كمیته امداد هستند
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینكه یك میلیون و 600 هزار خانوار تحت پوشش كمیته امداد هستند، گفت: از این تعداد 200 هزار كودك یتیم هستند.
وی با تاكید بر حمایت از یتیمان افزود: برخی از دانش آموزان یتیم و برخی دیگر از دانش آموزان به دلیل مشكلات مالی، بیماری والدین نمی توانند در شرایط مناسب تحصیل كنند و این مسائل مانعی برای رشد و بروز استعدادهای آنان است.
ذوالفقاری با بیان اینكه جمعی از افراد تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره)، استعدادهای سرشاری دارند، گفت: اگر امكان رشد و توسعه برای این افراد فراهم شود، در شرایط و جایگاه مناسبی قرار خواهند گرفت.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تامین اعتبارات كمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بخشی از اعتبارات این نهاد از طریق دولت و بخشی دیگر توسط خیران تامین می شود كه آنان افراد تحت پوشش را از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و... حمایت می كنند.
وی با بیان اینكه در بعضی از خانواده هایی كه تحت پوشش كمیته امداد هستند، فقر ارثی نیست، اظهار كرد: هر خانواده احتمال دارد بین درآمد و هزینه اش ارتباط وجود نداشته باشد و با مشكلات مالی روبه رو شود.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آموزش نوع دوستی به كودكان و نوجوانان گفت: بی تفاوتی به هم نوع عوارضی را در پی دارد، افراد جامعه از دوران كودكی باید حمایت از هم نوع و چگونگی كمك به او را بیاموزند.
جشن نیكوكاری با شعار «بهار همدلی، شكوه مهربانی» روز چهارشنبه به صورت نمادین با حضور علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره)، محسن ولیئی مدیركل كمیته امداد استان تهران، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرسول كریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان كمیته امداد امام خمینی(ره) و آموزش و پرورش به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه نرگس منطقه یك شهر تهران برگزار شد.
مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی نیز در این آیین با اشاره به آیاتی از قرآن گفت:انسانی كه هیچ میل و رغبتی برای كمك به دیگران ندارد، نسبت به مسكین بی اعتنا است و یتیم را از خود دور می راند، دین خدا را تكذیب می كند.
وی با تاكید بر اهمیت جشن نیكوكاری و كمك به هم نوع، افزود: احساس توجه، مسئولیت و وظیفه ما نسبت به دیگران برای خداوند بااهمیت است.
فیض گفت: پیامبر(ص) هر چیزی را بین خودتان و مردم به صورت دو نیمه ببینید، یك نیمه آن من هستم و نیمه دیگر هستند.
عبدالرسول كریمی معاون پروشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با تاكید بر موضوع احسان، انفاق و نیكوكاری اظهار كرد: مهمترین جز ایمان، انفاق و نیكوكاری است.
وی دستیابی به آرامش را از مزایای انفاق و نیكوكاری دانست و گفت: براساس فرمایش امام صادق(ع)، وقتی حاجت مسلمانی را برآورده كنی، آرامش ایجاد می شود و با احسان و نیكوكاری، كمك به دیگران، آرامش ایجاد می كند.
كریمی افزود: شادكردن افراد دیگر، قلب ها را به خدا نزدیك می كند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539