۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۰۰
کد خبر: 82453558
T T
۰ نفر
امسال بیش از 14 هزار شغل در آذربایجان غربی ایجاد شده است

ارومیه- ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاكنون بیش از 14 هزار شغل در استان ایجاد و در سامانه مرتبط ثبت شده است.

رضا نقی زاده روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود 9 هزار شغل توسط دستگاه های اجرایی به ثبت رسیده و بیش از پنج هزار شغل نیز توسط واحدهای كاریابی ایجاد شده است.
وی اضافه كرد: در حال حاضر 39 واحد كاریابی در آذربایجان غربی مشغول فعالیت است كه افراد بیكار در این شركت ها ثبت نام كرده و بر اساس علایق، تحصیلات و تخصص، شغل های مرتبط ممكن برای آنها در نظر گرفته می شود.
وی اظهار كرد: امسال حدود 16 هزار نفر در این شركت های كاریابی ثبت نام كرده اند.
وی از كسب رتبه دوم كاهش نرخ بیكاری برای آذربایجان غربی تا پایان تابستان امسال در كشور خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال شاهد بیكاری 7.5 درصدی در استان بودیم كه این رقم حدود پنج درصد كمتر از نرخ بیكاری كشوری بود.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: یكی از مهمترین بخش هایی كه برای كاهش نرخ بیكاری سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده ایم، بخش تعاون است و امسال افزون بر 35 هزار نفر در این بخش صاحب شغل شده اند.
نقی زاده با اشاره به اینكه نرخ بیكاری در آذربایجان غربی حدود 10.9 درصد است، ادامه داد: از مجموع یك میلیون و 63 هزار نفر جمعیت فعال استان حدود 950 هزار نفر مشغول به كار هستند.
وی گفت: آذربایجان غربی با 21.6 درصد رتبه هفدهم كشوری در بیكاری فارغ التحصیلان را دارد در حالی كه این رقم در كشور حدود 18.5 درصد است.
به گزارش ایرنا، در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از 100 هزار فارغ التحصیل بیكار در آذربایجان غربی وجود داشت كه این رقم در حال حاضر بسیار كمتر شده است.
آذربایجان غربی افزون بر سه میلیون و 80 هزار نفر جمعیت طبق سرشماری سال 1390 دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی