۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۰۰
کد خبر: 82453258
T T
۰ نفر
رئیس اتحادیه كانون های وكلا: برخی وقایع به محتوای حرفه وكالت لطمه می زند

اصفهان-ایرنا- رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران (اسكودا) گفت:بعضی وقایع اخیر در حیطه وكالت، این نگرانی را ایجاد می كند كه مبادا بزودی حرفه وكالت از محتوای خود خارج شود.

به گزارش ایرنا، بهمن كشاورز روز یكشنبه در همایش 'كمیسیون های پارلمانی كانون های وكلای دادگستری كشور' در اصفهان، فعالیت موسسات حقوقی و مراكز مشاوره حقوقی را از جمله وقایع نامطلوب در حیطه وكالت برشمرد.
وی اظهار كرد: با كنارهم گذاشتن این وقایع، این احساس ایجاد می شود كه انگار پدیده وكالت، پدیده ای مطلوب و مرغوب نیست.
رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری همچنین با مقایسه مجلس شورای اسلامی كنونی با مجلس گذشته گفت: امكات مجلس فعلی از لحاظ علمی و فنی و آمادگی برای قانونگذاری بسیار بیشتر و متفاوت با مجلس قبلی است.
وی تصریح كرد: با توجه به اینكه قانونگذاری، مساله ای مربوط به تمام مردم است و نمایندگان مجلس با انتخاب مستقیم مردم برگزیده شده و برای كشور سیاستگذاری می كنند لذا آنان باید با حضور وكلای دادگستری در كنار خود موجبات پاسداری و اجرای صحیح قوانین را در كشور فراهم كنند.
كشاورز یادآور شد: كانون وكلای دادگستری بعنوان یك نهاد مردمی كه مباشر حق دفاع از مردم است، وظیفه خود می داند اجرای قوانین را رصد كند.
وی تصریح كرد: این رصد باید از مرحله تقنینی شروع شود و به این منظور كمیسیون های پارلمانی در كانون ها با سابقه 12 سال باید فعال شوند.
رئیس اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران افزود: برگزاری این همایش ها بدنبال برقراری ارتباط كانون های وكلا با نمایندگان مجلس در راستای رصد مسائل كشور و به حداقل رساندن آسیب ها در حوزه وكالت است.
وی، كانون اصفهان را یك كانون پیشرو و مبتكر در بین كانون های وكلای دادگستری در كشور عنوان كرد و گفت: این كانون اولین مركز در كشور است كه برای استقلال كانون وكلا تلاش كرد.
عضو هیات مدیره كانون وكلای مركز نیز در این همایش گفت: از گذشته تاكنون آسیب های بسیاری، جامعه وكالت و پیكره دادرسی منصفانه در كشور را تهدید كرده و می كند.
جلیل مالكی افزود: صدور مجوز مشاوره حقوقی به مراكزی كه تظاهر به امر وكالت می كنند یكی از آسیب های وارد شده به حرفه وكالت است كه در نظم حقوقی كشور نیز اخلال ایجاد می كند.
همایش یكروزه كمیسیون های پارلمانی كانون های وكلای دادگستری سراسر كشور با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی با تمام كمیسیون های پارلمانی كانون های وكلای كشور برای تبادل همكاری و ایجاد روحیه واحد در انتقال مفاهیم به نمایندگان مجلس در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.
ت/6027/6994
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شكراللهی