۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82453127
T T
۰ نفر
مدیر كل فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه: 
اجرای دقیق ماده 16 سبب كاهش جرایم خرد می شود

كرج-ایرنا-مدیركل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در هر استانی كه موضوع ماده 16 جدی گرفته شده شاهد كاهش جرایم خرد در این مناطق هستیم.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز یكشنبه در نشست اجرای آیین نامه مراقبت بعد از ترك اعتیاد در دادگستری البرز با اشاره به مفاد ماده 15 و 16 اظهار داشت: روح حاكم بر این مفاد قانونی این است كه افراد به صورت داوطلبانه به مراكز ترك اعتیاد مراجعه كنند لیكن افراد متجاهر به اعتیاد برای مدت یك تا سه ماه در این مراكز نگهداری شوند.
وی اضافه كرد: برخی از دستگاه ها از مفاد آئین نامه ماده 16 مطلع نیستند و این در حالی است كه در صورت اجرای دقیق این آئین نامه می توان شاهد كاهش بسیاری از جرایم بخصوص جرایم خرد باشیم.
زنگانه گفت: اجرای این طرح نیازمند همكاری تمام دستگاه ها و بخش ها است چرا كه هر جایی كه ارتباط بین بخشی قطع شود راه به جایی نخواهیم برد.
وی با بیان اینكه درصد زیادی از زندان های كشور جرایم مرتبط با مواد مخدر را تشكیل می دهند تصریح كرد:بر همین اساس قوه قضاییه نمی تواند بی تفاوت باشد چرا كه كار كردن و مقابله هر چه بیشتر با پدیده مواد مخدر علاوه بر كاهش جرایم سبب كاهش مسایلی چون طلاق و آسیب های اجتماعی می شود.
مدیركل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: قانونگذار یك سری تكالیف را در این خصوص متوجه قوه قضاییه كرده كه این قوه نیز با اراده قوی ورود كرده است.
زنگانه ادامه داد: باید خلاء را شناسایی و یك دیدگاه مشترك نسبت به این مساله پیدا كنیم ، ذات اعتیاد قابل بازگشت است و بر همین اساس باید با یك نگاه واقع بینانه سعی كنیم میزان بازگشت آن را كاهش دهیم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسكری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
۰ نفر