۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82453091
T T
۰ نفر

آغاز غرس 40 هزار اصله نهال در استان بوشهر

۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 82453091
آغاز غرس 40 هزار اصله نهال در استان بوشهر

بوشهر- ايرنا- همزمان با آغاز هفته درختكاري با شعار ' هميار طبيعت باشيم' روز يكشنبه در آييني با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و ديگر مسئولان، عمليات كاشت 40 هزار اصله نهال در اين استان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، مدير كل منابع طبيعي استان بوشهر در اين آيين در پارك جنگلي بنه گز از توابع شهرستان تنگستان گفت: اين گونه هاي درختي از گونه هاي مقاوم به خشكي، گياهان دارويي، زينتي و آپارتماني است كه در طول هفته منابع طبيعي كاشته مي شود.
سهيل مهاجري افزود كرد: استفاده هر چه بيشتر از همكاري مردم در اجراي پروژه هاي منابع طبيعي با تشكيل تشكلهاي غير دولتي از برنامه هاي اين اداره كل است.
مهاجري اظهار كرد: همچنين براي حفاظت از منابع آب و خاك اجراي مديريت جامع حوزه آبخيز از ديگر ضرورت هايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
ويبيان كرد: با توجه به حضور خيران در عرصه هاي مختلف و شرايط خاص استان، خشكسالي هاي پي در پي حضور خيران حفاظت از آب در اين استان از ديگر مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
مهاجري، حركت به سمت دانش محور بودن فعاليت ها و توجه به اقتصاد مقاومتي را از ديگر برنامه هاي اين سازمان عنوان كرد.
استاندار بوشهر نيز گفت: با بهره گيري از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي و منابع داخلي بانكها طرح‌هاي اشتغال‌ زايي در روستاهاي استان بوشهر با همكاري دهياران اجرا مي‌ شود.
مصطفي سالاري افزود: براي ايجاد اشتغال در روستاها لايحه اختصاص 1.5 ميليارد دلار از محل صندوق توسعه ملي و منابع داخلي بانكها در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه فعاليت در روستا با طرح‌هاي جنگل‌كاري گره خورده است اضافه كرد: جايگاه و اهميت جنگل‌ كاري و حفاظت و حراست از آن رسالت و وظيفه همگاني است كه بايد همه مردم در اين عرصه كمك كنند.
سالاري اضافه كرد: حمايت ازطرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌ داري از اولويت هاي استان بوشهر است.
استاندار بوشهر با تاكيد بر اجرايي شدن طرح‌هاي اشتغال ‌زايي در بوستان‌هاي جنگلي و روستاها گفت: در راستاي توسعه طرح‌هاي گردشگري و تفريحي طرح‌هاي اشتغال‌ زايي در مناطق مختلف استان بوشهر طراحي و برنامه ‌ريزي شده است.
سالاري بيان كرد: دهياران براي اجراي طرح‌هاي اشتغال ‌زايي روستايي بر اساس ظرفيت و قابليت مناطق روستايي طرح‌هاي خود را ارائه دهند.
وي، اشتغال‌زايي در قالب طرح‌هاي عمران روستايي، استفاده از امكانات روستاها و بهره‌برداري از ظرفيت روستاها را از برنامه‌هاي مهم براي اجراي طرح‌هاي اشتغال‌زايي عنوان كرد.
سالاري، توسعه طرح‌هاي آبرساني در روستاها و شهرهاي استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفيت انتقال آب از خط آبرساني كوثر به شهرها و روستاهاي استان بوشهر افزايش مي‌‌يابد.
در پايان اين مراسم استاندار و ساير مسئولان اقدام به غرس نهال كردند.
6047/6043** خبرنگار: موناعيدان* ا نتشاردهنده: خدانظرخواجه