۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82453040
T T
۰ نفر
مردم مهمترين حافظان منابع طبيعي هستند

سنندج- ايرنا- استاندار كردستان گفت: مردم مهمترين حافظان منابع طبيعي هستند و بايد آنان را در طرح ها و كارهاي مربوط به اين حوزه مشاركت داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا عبدالمحمد زاهدي روز يكشنبه در مسجد روستاي تودار ملا بخش كلاترزان سنندج به مناسبت هفته منابع طبيعي و جشن درختكاري افزود: بايد در حوزه منابع طبيعي به مردم اعتماد كرد؛ چرا كه اگر مردم مشاركت داشته باشند، از ثروت خود حفاظت و بهره برداري خواهند كرد.
وي با بيان اينكه منابع طبيعي متعلق به مردم است اضافه كرد: اگر همكاري و اعتماد متقابل وجود داشته باشد، مردم اين منابع را در اقتصاد خود موثر مي دانند و در حفاظت از آن همكاري بيشتري خواهند داشت.
وي ادامه داد: هرگاه مردم در امور اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي، مشاركت و همكاري داشته باشند، كارها با موفقيت بيشتري همراه خواهد بود؛ همچنانكه نمونه اين همكاري را در دوران دفاع مقدس و تحريم ها تجربه كرديم.
زاهدي به طرح درختكاري در روستاي تودار ملا اشاره و اضافه كرد: اين حركت مي تواند به عنوان الگوي همكاري بين مردم و دستگاه هاي اجرايي در استان و كشور قرار گيرد.
وي با بيان اينكه از زمان اجراي اين طرح، هيچ گونه تخريب و آتش سوزي در منابع طبيعي بخش كلاترزان رخ نداده است افزود: اين مهم، نتيجه اعتماد به مردم و مشاركت دادن آنان در كارهاي اجرايي است.
استاندار كردستان گفت: سياست دولت در بخش كلاترزان كاشت درختان ثمردار است كه درآمد بسيار خوبي نيز براي مردم در پي خواهد داشت.
زاهدي اضافه كرد: با به ثمر رسيدن اين درختان، علاوه بر درآمدي كه از خام فروشي حاصل مي شود، در آينده نيز مي تواند زمينه ايجاد صنايع تبديلي، فرآوري و بسته بندي را فراهم كند.
وي با بيان اينكه اين حركت، مبتني بر سياست هاي اقتصاد مقاومتي است افزود: مردم نشان داده اند كه در راستاي تحقق اين مهم، گام برداشته اند.
استاندار كردستان با بيان اينكه چنين طرح هايي در آينده موجب ايجاد ثروت و رفع بيكاري در منطقه خواهد شد ادامه داد: با توجه به اينكه كلاترزان در مسير ترانزيت مركز به خارج از كشور و مرز باشماق است، هر طرح اقتصادي در اين منطقه توجيه اقتصادي خواهد داشت.
زاهدي بيان كرد: ما به عنوان خدمتگزاران مردم، وقتي اشتياق آنان را براي همكاري مي بينيم، انرژي بيشتري مي گيريم و به طور قطع در آينده، حمايت هاي بيشتري از طرح هاي مردمي خواهيم داشت.
به گفته وي، دولت مصمم است بر اساس سياست هاي كلي نظام و بر اساس ضرورت و نيازهاي منطقه، مشكلات را مورد توجه و آنها را حل كند.
وي اظهار كرد: تلاش مي كنيم سال آينده، اعتبارات بيشتري را براي استان جذب كنيم تا كارهاي بيشتري صورت گيرد.
زاهدي با اشاره به اينكه سال 94، بدترين سال اقتصاد كشور بود و درآمدهاي دولت در اين سال به يك چهارم كاهش يافت اضافه كرد: بعد از به نتيجه رسيدن برجام و افزايش فروش نفت، وضعيت اقتصادي كشور بهبود قابل توجهي يافت.
وي گفت: با عنايت به مصوبات سفر سال 88 رهبر معظم انقلاب به كردستان و رياست جمهوري در سال 94، با استفاده از امكانات دولتي و بخش خصوصي، عقب ماندگي ها را جبران خواهيم كرد.
امروز با حضور استاندار كردستان و مديران استاني در روستاي تودارملا بخش كلاترزان سنندج، به مناسبت هفته منابع طبيعي و روز درختكاري، كاشت هشت گونه درختي و 50 هكتار آويشن در اين روستا آغاز شد.
اين هشت گونه درختي ثمردار در سطح 820 هكتار از مراتع اين منطقه كاشت شد.
7355/6108
**خبرنگار: وريا كرمي /** انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg