۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82452733
T T
۰ نفر
بخش خصوصي نقش مهمي در تحقق رشد اقتصادي كشور در سال آينده دارد

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با بيان اينكه رشد اقتصادي كشور در سال آينده بايد به هشت درصد برسد، گفت: بخش خصوصي نقش مهمي در تحقق اين ميزان رشد دارد.

به گزارش يكشنبه خبرنگار ايرنا، جاسم جادري در چهلمين نشست كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان هرمزگان اظهار داشت: براي دستيابي به رشد اقتصادي هشت درصدي در سال آينده، بايد 500 ميليون دلار از منابع خارجي و بيش از 500 هزار ميليارد تومان از منابع داخلي سرمايه جذب كنيم كه اين امر به منزله اهميت بخش خصوصي است.
وي بيان داشت: رشد توليد ناخالص داخلي كشور به استناد صندوق بين المللي پول برابر با 6.6 درصد نسبت به سال قبل است كه اين به منزله پشت سر گذاشتن ركود اقتصادي و جهش اقتصادي در ايران است.
جادري خاطرنشان كرد: از ابتداي سال 95 تاكنون به 700 بنگاه اقتصادي و واحد توليدي در استان هرمزگان، تسهيلات رفع موانع توليد پرداخت شده كه اين امر نشان از همت و تلاش مسئولان مربوطه دارد.
استاندار هرمزگان در بخش ديگري از صحبتهاي خود به ذخيره سازي مناسب آرد و نان در استان براي ايام نوروز اشاره كرد و گفت: بايد عرضه‌ كنندگان نان بدون كد و شناسه بهداشتي شناسايي و آنها موظف به گرفتن مجوزها شوند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد به عرضه نان غني ‌شده در بين مردم بيشتر توجه كنيم، اضافه كرد: فقر آهن و ساير مسائل مرتبط از جمله تبعات عرضه نان غني نشده است كه بايد نسبت به آن توجه لازم داشته را باشيم.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده