۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۳۴
کد خبر: 82444151
T T
۰ نفر
تقویت آموزه های دینی و ترویج معروفات، راهی بر كاهش جرم است

سنندج- ایرنا- دادستان سقز گفت: تقویت آموزه های دینی و توجه به ترویج امور معروف و نهی از منكر، می تواند عاملی برای كاهش جرم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، كیوان جهانی، روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینكه، ریشه بسیاری از جرایم در بین مردم، از ضعف ایمان سرچشمه می گیرد، افزود: رعایت امر به معروف و نهی از منكر در جامعه در كاهش وقوع جرم بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: آموزش سبك زندگی سالم توسط نهادهای فرهنگی، توجه بیشتر نهاد آموزش و پرورش به توسعه كارهای فرهنگی، دینی و آشنایی با فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان یكی دیگر از مواردی است كه باعث كاهش وقوع جرم خواهد شد.
او با بیان اینكه، ریشه بسیاری از جرایم، ناشی از فقر و بیكاری در جامعه است اظهار كرد: تلاش برای ایجاد شغل در جامعه و توزیع عادلانه شغل نقش مهمی در كاهش وقوع جرم خواهد داشت.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار سقز نیز گفت: پیشگیری از وقوع جرم از راهبردهای اصلی در كشور است كه برای مهار پدیده مجرمانه همواره مورد توجه بوده است.
كامیل كریمیان با بیان اینكه، خوشبختانه شهرستان سقز از منظر اعمال مجرمانه در مقایسه با شهرهای دیگر جزو شهرهای امن محسوب می شود، افزود: با این حال در راستای پیشگیری از جرم باید مقوله آموزش شهروندان در اولویت قرار گرفته و آموزش در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و مباحث اقتصادی از جمله امور بانكی مورد توجه قرار گیرد.
سقز در 190 كیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg