۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82443922
T T
۰ نفر
تقدير از 14 شاعر برگزيده در اختتاميه سومين جشنواره شعر و سرود كيش

كيش - ايرنا- دبير سومين جشنواره شعر و سرود كيش با بيان اينكه 14 شاعر به عنوان نفرات برگزيده در آئين اختتاميه معرفي خواهند شد افزود : در اين آئين از چهار شاعر خارجي و شاعراني از جزيره كيش نيز تقدير خواهد شد.

نغمه مستشار نظامي روز شنبه در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار ايرنا با اعلام اينكه 882 اثر به اين رويداد ادبي ارسال شد اظهار كرد : اين آثار در چهار قالب سروده شده بودند كه 436 قطعه در قالب كلاسيك، 309 اثر در شعر نو ، 64 شعر در قالب طنز و 73 قطعه در شاخه ترانه و سرود است.
شاعر مجموعه 'همه تو' ، خليج فارس، اقتصاد مقاومتي و جزيره زيباي كيش را موضوعات جشنواره سوم عنوان كرد و افزود : از بين آثار ارسال شده 248 شعر به موضوع جزيره كيش ، 386 شعر به خليج فارس ، 184 شعر به موضوع اقتصاد مقاومتي و 64 شعر به حوزه طنز اختصاص داشت.
وي گفت : اشعار ارسالي در مرحله اول ارزيابي شدند كه در نهايت 250 اثر به مرحله نهايي راه پيدا كردند كه پس از داوري نهايي توسط داوران مطرح كشور؛ عليرضا قزوه ،محمد علي بهمني و سعيد بيابانكي، 14 شاعر به عنوان برگزيده انتخاب شده اند كه در آئين اختتاميه معرفي خواهند شد.
خالق مجموعه ' ردپاي روشني ' با اعلام اينكه درهرقالب سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفي مي شوند افزود:به نفرات اول تا سوم جوايز نقدي،لوح تقدير و تنديس جشنواره اهدا خواهد شد .
وي با ياد آوري اينكه 27 اثر از 12 شاعرخارجي از كشورهاي افغانستان، عراق، هند، پاكستان، تاجيكستان، هلند و ليتواني به جشنواره ارسال شده است افزود : از ميان آنها چهار شاعر خارجي و شاعراني از جزيره كيش نيز تقدير خواهند شد.
دبير سومين جشنواره شعر و سرود كيش گفت:اشعار برگزيده اين دوره در قالب ويژه نامه و كتاب جشنواره دوم نيز در آئين اختتاميه توزيع خواهد شد.
وي گفت : به دليل تنوع موضوعي،آثار ارزشمندي به اين دوره ازجشنواره رسيده است ، شعرهاي برگزيده قابليت چاپ در چند مجموعه را دارد.
مستشارنظامي به برپايي نمايشگاه خطي از شعرهاي برگزيده به قلم استاد 'اسحاق اكابري 'به خط نستعليق و خودكاري ،اجراي آثار برتر ارسالي به جشنواره توسط گروه موسيقي 'كيش مهر' به عنوان برنامه هاي آئين اختتاميه ياد كردوگفت : آئين پاياني اين رويداد ادبي دوشنبه نهم اسفند ماه برگزار مي شود.
وي افزود : در آئين اختتاميه علاوه بر مسئولان ، شاعران و علاقه مندان به شعر و ادب محلي ،تني چند از شاعران مطرح و مسئولان حوزه شعر و ادب حضور خواهند داشت.
به گزارش ايرنا، نخستين دوره جشنواره شعر در سال 93 در كيش به صورت سوگواره عاشورايي و درسطح شاعران جزيره برگزار شد و جشنواره دوم ويژه شاعران كيش و مناطق آزاد بود.
در دومين دوره 86 شاعر از مناطق آزاد با 340 اثر در جشنواره شركت كردند كه در نهايت 17 اثر از شاعران كيش و مناطق آزاد برگزيده شد كه آثار برگزيده شاعران در كتابي به نام' نواي نينوا در كيش' جمع آوري و به صورت كتاب به چاپ رسيد و قرار است در جشنواره سوم توزيع شود.
همه تو، در اوج غربت نارنج،1420 سال پس از تو، در طالع تو ستاره زياد است ماه نه، ردپاي روشني، يك جرعه سيب و زني شبيه خودش مادر از جمله آثار نغمه مستشار نظامي است.
1630*1641 خبرنگار: مريم زبان دان *انتشاردهنده:علي شهيديان
۰ نفر