۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82443698
T T
۰ نفر

كرمان میزبان 17 شهید گمنام دفاع مقدس

۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82443698
كرمان میزبان 17 شهید گمنام دفاع مقدس

كرمان - ایرنا - مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان كرمان گفت: 17 شهید گمنام و یك شهید شناسایی شده شهرستان رفسنجان روز دوشنبه 9 اسفندماه در كرمان مورد استقبال قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی روز شنبه در نشسست خبری در محل سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان كرمان افزود: 18 شهید دفاع مقدس در 11 نقطه از استان كرمان به خاك سپرده خواهند شد.
وی ادامه داد: 2 واقعه مهم از جمله میزبانی از 18 شهید دفاع مقدس و برگزاری ششمین كنگره ادبیات پایداری در حوزه دفاع مقدس طی هفته جاری در استان كرمان رخ می دهد.
سرهنگ ابوالحسنی عنوان كرد: شهدا روز دوشنبه به كرمان وارد می شوند و ساعت 9 صبح در فرودگاه كرمان مورد استقبال قرار می گیرند و آیین وداع با این شهدا نیز در بیت الزهرا (س) در خیابان شهید رجایی كرمان برگزار می شود.
وی عنوان كرد: دانشگاه آزاد كهنوج، دانشگاه جیرفت، دانشگاه صنعتی رفسنجان و دانشگاه پیام نور كرمان میزبان شهدای گمنام خواهد بود و هفت شهید در این دانشگاه ها به خاك سپرده می شوند.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان كرمان افزود:این شهدا روز چهارشنبه و مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در كرمان تشییع می شوند.
سرهنگ ابوالحسنی گفت: در شهرهای هنزاء بافت 2 شهید، بلورد جیرفت 2 شهید، خواجه شهر سیرجان 2 شهید، انار یك شهید، امین شهر 2 شهید و جبالبارز نیز یك شهید گمنام و یك شهید شناسایی شده نیز در رفسنجان تشییع و به خاك سپرده می شود.
وی تصریح كرد: از مجموع 2 شهید در خواجه شهر سیرجان یكی متعلق به عملیات خیبر است كه 24 ساله است و در سال 62 به شهادت رسیده است و شهید دیگر نیز در عملیات محرم به شهادت رسیده كه در شرق دجله تفحص شده و در سال 61 به شهادت رسیده است.
سرهنگ ابوالحسنی عنوان كرد: در شهر انار نیز در گذشته یك شهید به خاك سپرده شده و شهید دوم نیز متعلق به عملیات بدر و 19 ساله است كه در سال 63 به شهادت رسیده است.
وی اظهار كرد: در امین شهر رفسنجان نیز یك شهید مربوط به عملیات بدر بوده كه به خاك سپرده می شود و یك شهید نیز در تك های پایان جنگ دشمن به شهادت رسیده كه 20 ساله است و در سال 67 به شهادت رسیده است.
سرهنگ ابوالحسنی به شهدایی كه در شهر هنزاء دفن می شوند نیز اشاره و بیان كرد: یكی از این شهدا در عملیات بدر در سال 63 به شهادت رسیده و دیگری نیز در تك دشمن در سن 22 سالگی و سال 67 به شهادت رسیده است.
وی به دفن 2 شهید در دانشگاه جیرفت نیز اشاره كرد و گفت: یكی از این شهدا مربوط به عملیات بدر و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات محرم است همچنین شهدایی كه در كهنوج به خاك سپرده می شوند نیز یكی مربوط به عملیات بدر در سن 21 سالگی و در سال 63 به شهادت رسیده است.
وی گفت: شهید دیگر نیز در تك دشمن در منطقه زبیداد در سال 67 به شهادت رسیده است و شهیدی كه در منطقه جبالبارز به خاك سپرده می شود، مربوط به عملیات بدر و 24 ساله است و در سال 63 به شهادت رسیده است.
سرهنگ ابوالحسنی ادامه داد:از 2 شهیدی كه در دانشگاه پیام نور كرمان به خاك سپرده می شوند یكی مربوط به عملیات بدر است كه در شرق دجله تفحص شده و 24 ساله است و شهید دیگر نیز مربوط به عملیات ایضائی والفجر هشت است كه در ام الرساس تفحص شده و در 23 سالگی به شهادت رسیده است.
وی به شهدایی كه در بلورد سیرجان دفن خواهند شد نیز اشاره و بیان كرد: یكی از این شهدای گرانقدر متعلق به عملیات خیبر است كه در جزیره مجنون تفحص شده و در سال 62 كه به شهادت رسیده و 25 ساله بوده است.
وی ادامه داد: شهید دیگر نیز در سال 65 و در عملیات كربلای چهار در ام الرساس به شهادت رسیده است.
سرهنگ ابوالحسنی عنوان كرد: شهید گمنامی كه در دانشگاه صنعتی سیرجان به خاك سپرده خواهد شد مربوط به عملیات والفجر یك است كه در فكه و در سال 61 به شهادت رسیده است.
وی اظهار كرد: شهید حسن عبدالهی متعلق به عملیات كربلای چهار است و از غواصان گردان 410 لشكر ثارالله بوده كه در روز پنجشنبه در شهرستان رفسنجان تشییع و تدفین خواهد شد.
سرهنگ ابوالحسنی با تاكید بر اینكه مطالبه خانواده شهدا برای تفحص پیكر شهدای گمنام هنوز زیاد است گفت: خانواده ها از بعد عاطفی به هم نزدیك هستند و همواره درخواست تفحص شهدا را مطرح می كنند و از باب شرعی نیز وظیفه خود می دانیم كه شهدا را تفحص كنیم.
وی با بیان اینكه سال گذشته بزرگترین اتفاق جمعیتی در تشییع شهدای غواص در كرمان رخ داد عنوان كرد: این استقبال و حضور در طول تاریخ شهر كرمان بی نظیر بود و این در تاریخ ثبت شده است و این نشان می دهد كه همه مردم ما تفحص شهدا را خواستار هستند.
سرهنگ ابوالحسنی در تشریح برگزاری كنگره ادبیات پایداری در استان كرمان نیز گفت: ششمین كنگره ادبیات پایداری 10 و 11 اسفندماه در كرمان در حالیكه مزین به حضور شهدای گمنام است برگزار می شود كه یكی از بزرگترین كارهای علمی در حوزه دفاع مقدس به شمار می رود.
وی عنوان كرد: همه افرادی كه در این حوزه صاحب نظر هستند جز مهمانان این كنگره به شمار می روند.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان كرمان اظهار كرد: خروجی این كنگره بر خلاف سایر كنگره های تبلیغاتی، سه هزار صفحه مقاله است كه تاكنون هفت مجلد كتاب از آنها تدوین شده و به عنوان پایه ادبیات پایداری در كشور به شمار می رود.
وی گفت : استمرار این كنگره موجب شده بار علمی آن بالا باشد و این كنگره به كنگره ای كاربردی و عمیق فرهنگی تبدیل شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7440/1354
۰ نفر