۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82442829
T T
۰ نفر
گازرسانی به مناطق محروم دستاورد دولت یازدهم است

گچساران- ایرنا- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی گاز ایران گفت كه توسعه گازرسانی به مناطق محروم كشور از جمله روستاها و مناطق سخت گذر دستاورد دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایرنا حمیدرضا عراقی روز جمعه در جشن سبز گاز رسانی به شهرستان گچساران با اشاره به اینكه توسعه گاز رسانی نقش اثرگذاری در افزایش بهداشت، ایمنی و صیانت از جنگل‌ها دارد، اظهار داشت: افزایش پوشش جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی با تدبیر و تعامل مسئولان كشوری و استانی ادامه دارد.
مدیرعامل شركت ملی گاز ایران گفت: بهره‌مندی جامعه شهری از نعمت گاز در كشور 90 درصد و روستاها نیز 62 درصد است.
عراقی با اشاره به آغاز عملیات گاز رسانی به فاز سوم شهرهای دیشموك و قلعه رئیسی در كهگیلویه و بویراحمد كه امروز در این استان آغاز می‌شود، گفت: این طرح از نظر بسیاری از كارشناسان به دلیل شرایط طبیعی كاری سخت بوده كه هم اینك با تدبیر و تلاش مسئولان عملی شده است.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به تولید بیش از 20 درصد نفت و گاز كشور در گچساران و منابع غنی جنگلی در این استان، گاز رسانی به روستاها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سید موسی خادمی افزود كه هم اینك عملیات گازرسانی به 120 روستا و 2 شهر قلعه رئیسی و دیشموك در این استان در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و كمبود اعتبارات و مشكلات، توسعه گازرسانی به عنوان یكی از مطالبات مردم در نقاط دور دست كهگیلویه و بویراحمد ستودنی است.
مدیرعامل شركت گاز كهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 97 درصد جمعیت شهری و 72 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
رحمان خادم افزود كه 15 شهر از 17 شهر استان كهگیلویه و بویر احمد تاكنون گازرسانی شده است.
وی اظهار داشت: 572 روستا از یكهزار و 735 روستای این استان تاكنون گازرسانی شده كه از این تعداد 220 مورد آن در سه سال و نیم گذشته بوده است.
وی بیان كرد: هم اكنون 168 هزار خانوار كهگیلویه و بویراحمدی با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و 82 درصد از كل جمعیت استان از نعمت گاز خانگی بهره مند هستند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، گازرسانی به روستاهای دیل و باباكلان را از طرح‌های بزرگ گازرسانی این شهرستان در دولت یازدهم ذكر كرد.
غلام رضا تاجگردون ادامه داد كه یك شهر و 62 روستای گچساران از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی بیان كرد: بیش از 31 هزار خانوار كه 6 هزار و 605 خانوار آن در مناطق روستایی زندگی می‌كنند در گچساران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
تاجگردون گفت: امروز سه روستا كه آخرین مناطق روستایی واجد شرایط بودند در شهرستان گچساران به شبكه گاز متصل شدند.
وی ابراز داشت: مشعل گاز امروز در روستاهای آبریگون، گناوه و خربل با 167 خانوار و 657 نفر جمعیت در گچساران روشن شد كه جای قدردانی از تمام مسئولان كشوری و استانی دارد.
وی گفت: این طرح با 36 میلیارد ریال اعتبار انجام شد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
هیچ‌یك از شهرها و روستاهای این استان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گاز خانگی نداشته است.
نخستین عملیات گازرسانی استان كهگیلویه و بویراحمد در سال 1361 آغاز شد.
كهگیلویه و بویر احمد هم اكنون 167 هزار مشترك گاز دارد و در سال 1377 شركت گاز این استان راه اندازی شد.
استان 700 هزار نفری كهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده:حسینعلی راشكی
8143/6110 /8005
۰ نفر