۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82442704
T T
۰ نفر
امام جمعه مهريز: بانوان جامعه اسلامي در مسير سيره زهراي مرضيه(س) قرار گيرند

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: بانوان در جامعه اسلامي بايد با مطالعه و شناخت كامل در مسير سيره نوراني حضرت زهراي مرضيه (س) قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار ، حجت الاسلام علي برهان در خطبه هاي نمازجمعه امروز شهر مهريز افزود: تمام لحظات زندگي حضرت فاطمه زهراء (س) درس آموز و الگويي بي بديل براي حركت در مسر حق و عدالت است.
وي ادامه داد: بر نهادهاي فرهنگي ، آموزشي ، تبليغي و رسانه هاي گروهي است كه بيش از گذشته در راستاي تبيين اهداف نوراني زهراي اطهر (س) و شخصيت و مرام ايشان فعاليت كنند.
امام جمعه مهريز تصريح كرد: اگر بانوان در جامعه اسلامي بر اساس سيره حضرت فاطمه زهرا (س) فعاليت داشته باشند قطعا بسياري از معضلات فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي كاهش مي بايد.
برهان گفت: بانوان در كشور ما رسالت سنگيني بر عهده دارند و آن همان الگوگيري از حجاب و عفاف و ديگر ويژگي هاي منحصر به فردي است كه در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) عينيت دارد.
امام جمعه مهريز در ادامه به اهميت عدل ، حق و حقيقت ، تقوا ، صدق در گفتار و حركت در مسير نوراني ائمه اطهار (س) به عنوان راه هاي حقيقي رسيدن به عزت و سعادت اشاره كرد.
برهان همچنين به اهميت اسلاميت در كنار جمهوريت به عنوان يك موضوع مهم در جامعه اسلامي اشاره و گفت: زماني موضوع جمهوريت اهميت پيدا مي كند كه همه چيزدر قالب اسلام مطرح شود.
امام جمعه مهريز به نقش جايگاه بس خطير نمازجمعه در جامعه اسلامي اشاره و از مردم خواست تا همواره به اين فريضه بزرگ الهي اهميت قائل شوند كه در اصل يك مركز بزرگ فرهنگي و مذهبي نظام است.
برهان همچنين به اهميت عدالت و دوري از ظلم و ستم به عنوان يك دستور مهم توسط مكتب اسلام اشاره و همه را به رعايت تقواي الهي و حضور در عرصه هاي مختلف نظام مقدس اسلامي توصيه كرد.
شهرستان مهريز با 50 هزار نفر جمعيت در 30 كيلبومتري يزد واقع شده است.
7541/6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسين فلاح تفتي
irnayazdd@