۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82441872
T T
۰ نفر
يك واحد مرغداري آلوده به بيماري آنفلوآنزا در شهركرد پاكسازي شد

شهركرد- ايرنا- مديركل دامپزشكي چهارمحال و بختياري گفت: در پي شيوع بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در اين استان، يك واحد مرغداري مشكوك به اين نوع بيماري در شهر سورشجان شهركرد پاكسازي و 12 هزار آلوده مرغ معدوم شد.

عبدالمحمد نجاتي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: با مشاهده يك مورد لاشه مرغ آلوده به اين نوع بيماري همه مرغ هاي اين واحد توليدي معدوم سازي شد.
وي تعداد مرغداري هاي سطح استان را 240 واحد اعلام كرد وگفت: با كنترل و آموزش پيشگيري به موقع ماموران شبكه دامپزشكي، مشخص شد محصولات همه مرغداري ها از سلامت كامل برخوردار است.
وي به شيوع و درگيري بيش از 15 استان كشور با بيماري آنفلوانزا فوق حاد پرندگان اشاره و تصريح كرد: چهارمحال و بختياري نيز شانزدهمين استان كشور است و اين بيماري در بيش از 12 كانون استان مشاهده شده است.
نجاتي به بهره برداران مرغداري ها و ساكنان مناطق روستايي كه مبادرت به نگهداري مرغ و خروس خانگي در محل زندگي دارند، توصيه كرد: با مشاهده تلفات طيور در واحدهاي صنعتي و بومي مراتب را به ماموران دامپزشكي براي انجام آزمايش اطلاع دهند.
وي ادامه داد: مرغ و تخم‌ مرغ‌هاي موجود در بازار تحت نظارت دامپزشكي است و مردم نگران مصرف اين محصولات نباشند.
چهارمحال وبختياري با بيش از 900 هزارنفرجمعيت در جنوب غرب كشور بين استانهاي صنعتي خوزستان و اصفهان قرار دارد كه تاكنون آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در 12 كانون اين استان مشاهده شده است.
سالانه بيش از 22 هزار تن گوشت سفيد در واحدهاي مرغداري صنعتي و نيمه صنعتي اين استان توليد مي شود.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
6199/6021