۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82435544
T T
۰ نفر
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش خبر داد:
در سال 96 بودجه استان ها 5 برابر می شود

اهواز-ایرنا-معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش از 5 برابر شدن بودجه ورزش استان ها در سال 96 خبر داد و گفت: هیات های ورزشی از این موقعیت به خوبی استفاده كنند.

به گزارش ایرنا، امیررضا خادم در آیین تودیع و معارفه مدیركل ورزش و جوانان خوزستان كه شنبه در تالار مهتاب اهواز اظهار كرد: با توجه به نبود اسپانسر مناسب برای تیم های بانوان بخش عمده ای از بودجه سال 96 متعلق به ورزشگاه بانوان خواهد بود.
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش با اظهار ناراحتی و تاسف از وضعیت غبارآلود شهر اهواز افزود: امیدوارم هر چه زودتر شرایط نابسامان اهواز برطرف شود و شاهد چنین اتفاقی در هیچ نقطه ای از كشور نباشیم.
وی با بیان این كه جای تاسف دارد در استانی كه زمانی پیشرو در دفاع از حریم ایران اسلامی بود امروز شاهد چنین وضعیت نابسامانی باشیم افزود: این گرد و خاك ها یك روزه شكل نگرفته و یك روزه نیز برطرف نخواهد شد، قطعا دولت تدبیر و امید برای رفع این مشكل اقدامات لازم را انجام داده اما به زمان بسیاری نیاز است و شاید مردم خوزستان نتایج این فعالیت ها را در دولت های بعد شاهد باشند.
خادم در ادامه به تلاش های ارزنده فرامرز كیانی زاده در طول سه سال مدیریتش اشاره كرد و گفت: با توجه به این كه آقای كیانی زاده بعد از مدیر توانمندی همچون آقای گرشاسبی سكان ورزش استان را بر عهده گرفت قطعا كار بسیار دشواری داشت اما به خوبی در این سمت انجام وظیفه كرد كه جای تقدیر و تشكر دارد.
وی حفظ حرمت ها، ایجاد آرامش در فضای ورزش و همراه كردن ارگان های مختلف استان را از خصیصه های كیانی زاده عنوان كرد و گفت: بی شك این جابه جایی از جهت عدم دانش مدیریتی نیست و آقای كیانی زاده همچنان در حیطه ورزش ادامه فعالیت داده و از تجارب او استفاده می شود .
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش با بیان این كه افشین حیدری یك مدیر جوان بوده و قصد داشتیم از وجود او در بدنه ورزش كشور استفاده كنیم افزود: با توجه به شناخت وزیر ورزش از حیدری جایی بهتر از خوزستان ندیدیم كه از وجود این فرد جوان استفاده كنیم، امیدواریم همه مدیریت استان و به خصوص آقای كیانی زاده از افشین حیدری حمایت لازم را انجام داده تا شاهد توفیقات ارزنده ای برای استان باشیم.
وی ایجاد تعامل مثبت و منطقی با دستگاه های اجرایی استان و توجه به حوزه جوانان را از انتظارات مهم وزارت ورزش و جوانان در قبال مسولیت افشین حیدری دانست و گفت: 13 هزار هیات ورزشی در كشور فعال بوده كه سالانه به هر هیاتتنها یك میلیون و 500 هزار تومان كمك می شود لذا از مدیریت جدید انتظار می رود دستگاه هایی كه در امر ورزش سرمایه گذاری می كنند شناسایی كرده و تعامل لازم را با آن ها ایجاد كرد.
خادم با بیان این كه در برنامه ششم توسعه هر بودجه كه به امر ورزش اختصاص می باید درصدی از آن متعلق به حوزه جوانان است افزود: در سال 96 بالغ بر چندصد میلیارد تومان اعتبار برای حوزه جوانان جذب كردیم كه قطعا شاهد اتفاقات خوبی در امر ازدواج و اشتغال جوانان خواهیم بود.
وی در ادامه به انجمن های مردم نهاد اشاره كرد و گفت: سمن ها یا انجمن های مردم نهاد در واقع راهكار خوبی برای شناسایی مشكلات قشر جوان جامعه است كه باید به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند.
معاون حقوقی و امور استان های وزارت ورزش در خصوص ورزش بانوان گفت: بانوان نیمی از جمعیت ورزش كشور را تشكیل داده و با وجود امكانات اندك در رویدادهای بین‌المللی شاهد افتخار آفرینی آن ها هستیم. ما به توانمندی ها و استعدادهای نهفته در ورزش بانوان اذعان داریم و در جهت رشد این بخش تلاش می كنیم.
وی در پایان به سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش تاكید كرد و گفت: در خوزستان شركت های بیشماری وجود دارد و اگر ما نتوانیم در این استان از طریق بخش خصوصی كسب اعتبار كنیم آن موقع استان های دیگر باید چه بگویند، طبق قانون دولت نمی تواند در امر ورزش سرمایه گذاری كند لذا امیدواریم كه خوزستان با حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی عرصه را برای ورود بخش خصوصی در ورزش مهیا كند.
6002/خبرنگار : پارسا شاكری **انتشار دهنده : كبری آقازری

سرخط اخبار استان‌ها