۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۷:۱۱
کد خبر: 82432316
T T
۰ نفر
مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص: آیت الله هاشمی مظلوم بود

كرج - ایرنا - مشاور پارلمانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت كه آیت الله هاشمی سال های مورد آزار قرار گرفت و تنها در مقابل آن صبر و استقامت كرد و از این جهت است كه می گوییم او مظلوم بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی كه با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان البرز در مسجد سیدالشهدا (ع) شهرستان فردیس برگزار شد، به بیان خاطراتی از مجاهدت ها و تلاش های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و گوشه ای از ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی را تبیین كرد.
وی با اشاره به سابقه 45 ساله آشنایی خود با مرحوم آیت الله هاشمی اظهار داشت: سابقه آشنایی من با آیت الله هاشمی رفسنجانی به زمان مبارزات انقلابی و زندان های رژیم شاهنشاهی بر می‌گردد، زندان هایی كه شخصیت های بزرگ انقلاب در آن بودند و در آن زمان هم آیت الله هاشمی نقش جهت دهی خود را ایفا می كرد.
وی با بیان اینكه آیت الله هاشمی در انقلاب اسلامی نقش مشاور ارشد امام خمینی (ره) را ایفا می كرد، اظهار داشت: همان گونه كه حجت الاسلام ناطق نوری پس از فوت آیت الله هاشمی گفتند، ما زمانی كه شخصیت های بزرگ را از دست می دهیم به ابعاد بزرگ شخصیتی آن پی می بریم و در دوره حیات آن قدر آنها را نمی دانیم.
حجت الاسلام شیخ قدرت اله علیخانی با بیان اینكه شهید بهشتی یكی از شخصیت های مظلوم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: شهید بهشتی در مدت دو سال مورد آزار قرار گرفت و امام (ره) شهید بهشتی را مظلوم خطاب كرد اما آیت الله هاشمی سال ها مورد آزار قرار گرفت كه نشان از مظلومیت بالای این شخصیت بزرگ است.
وی آیت الله هاشمی را اسطوره صبر و استقامت معرفی كرد و گفت: آیت الله هاشمی سال ها در مقابل تهمت ها و آزارهای برخی افراد صبر اختیار كرد كه این نشان دهنده شخصیت بزرگ این چهره انقلابی است.
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: عظمت حضور مردم در این مراسم كه بیش از 3 میلیون نفر رقم زدند نشان دادند آیت الله هاشمی در دل مردم ریشه دارد.
وی خاطرنشان كرد: این چنین عظمتی كه مردم آفریدند پس از حضور مردم در مراسم تشییع حضرت امام (ره) در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بود كه این عنایت خداوند بود و نشان داد خداوند آیت الله هاشمی را دوست دارد.
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینكه هاشمی بزرگ بود، تأكید كرد: مردم نشان دادند كه آیت الله هاشمی بزرگ است اما مردم ما بزرگتر هستند.
7417/1535خبرنگار:منصور جمشیدی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

سرخط اخبار استان‌ها