۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸
کد خبر: 82431962
T T
۰ نفر
استاندار قم: غفلت از صادرات يكي از مهمترين نقاط ضعف صنايع استان است

قم – ايرنا – استاندار قم غفلت از صادرات و معرفي نشدن توليدات استان به بازارهاي بين المللي را يكي از نقاط ضعف صنعت قم دانست و گفت: فعال شدن ظرفيت هاي قم در راستاي صادرات موجب استمرار توليد و اشتغال دراستان مي شود.

به گزارش ايرنا سيد مهدي صادقي روز چهارشنبه درآيين امضا تفاهم نامه ميان شركت شهرك هاي صنعتي و اتحاديه سوهان قم جهت استقرار واحدهاي توليد سوهان در شهرك صنعتي شهاب قم با حضور علي يزداني مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي كشور ، با اشاره به ظرفيت هاي صادراتي قم افزود:استان قم با توجه به موقعيت جغرافيايي و ظرفيت هاي بي شمار صنعتي و توليدي زمينه مناسبي براي صادرات محصول توليدي استان دارد.
وي تاكيد كرد: در زمينه ايجاد اشتغال و گسترش سطح توليد حمايت جدي از صنعتگران و توليدگران و همچنين وضع قوانين مناسب براي ورود و فعاليت سرمايه گذاران ضروري است.
صادقي توسعه و رشد كشور را نيازمند همكاري جمعي دانست و گفت: مسير طي شده در صنعت قم نشانه هايي از ايجاد بلوغ ديده مي شود كه بايد از منابع موجود با استفاده مناسب بهره وري صنايع استان را افزايش داد.
وي با شديد توصيف كردن رقابت در بازارهاي جهاني افزود: بايد در مسير كيفيت بخشي و افزايش ارزش افزوده در توليد و محصولات قم و معرفي ظرفيت هاي صنعتي و توليدي استان در سطح داخلي و بين المللي حركت كرد.
استاندار قم خاطر نشان كرد: صنعت استان نياز به استمرار حركت در مسير كيفيت بخشي و بازاريابي دارد و اگر اين مسير طي نشود ديگران جاي محصولات و صنايع قم را در بازارها خواهند گرفت.
صادقي حضور و مشاركت مردم در عرصه توليد را در راستاي اقتصاد مقاومتي دانست و ابراز كرد: بايد زيرساخت هاي فرهنگي متناسب با اقتصاد مقاومتي به منظور تبديل اقتصاد مقاومتي و حمايت از كالاهاي داخلي به يك فرهنگ عمومي در اقتصاد كشور تعريف شود.
صادقي با تاكيد بر ضرورت حركت همه واحد هاي صنعتي استان قم در جهت نوآوري و ارتقاء بهره وري اظهار داشت: نوآوري و حركت به سمت كاهش هزينه توليد و ارتقا كيفيت در تمام مراحل توليد بايد مورد توجه توليدكنندگان و صنعتگران استان قم قرار گيرد.
وي با بيان اينكه درخواست ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت افزايش بودجه نمايشگاهي به منظور ايجاد زمينه براي معرفي كالاهاي توليدي در بازارهاي داخلي و بين المللي تاكيد كرد: افزايش بودجه نمايشگاهي موجب تقويت صادرات محصولات توليدي كشور و معرفي اين محصولات در بازارهاي داخلي و خارجي خواهد شد.
در اين آيين حميد پوريزدي رئيس اتحاديه سوهان و حلوي قم و صادق معصومي عامل توسعه خوشه سنگ قم به بيان ديدگاه ها و مشكلات اتحاديه و خوشه صنعتي خود ابراز كردند.
همچنين علي يزداني معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي و نيز امير طيبي نژاد مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان قم به ارائه گزارشي از وضعيت صنايع كشور و قم پرداختند.
در اين آيين همچنين تفاهم نامه اي بين شركت شهرك هاي صنعتي استان قم و اتحاديه سوهان و حلواي قم به امضا رسيد. بر اساس اين تفاهم نامه 10 هكتار از زمين هاي شهرك صنعتي شهاب قم به منظور استقرار واحدهاي سوهان پذيري قم در اختيار اين اتحاديه قرار گرفت.
رونمايي از كتاب ميراث داران سوهان قم نيز از ديگر بخش هاي اين آيين بود.
سوهان قم با قدمت 100 ساله مهمترين سوغات و نماد استان قم به شمار مي رود. بيش از 800 واحد توليد، توزيع و فروش سوهان در قم وجود دارد كه سالانه پنج هزار تن سوهان توليد و در بازارهاي داخلي و خارجي توزيع مي كند.
در واحدهاي توليد و توزيع سوهان قم بيش از 4 هزار نفر مشغول به كار هستند.
7404/ 6133/خبرنگار: محمد زماني راد ** انتشار- جعفرمسلمي