۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82431740
T T
۰ نفر

سیلاب راه های 67 روستای كرمان را بست

۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82431740
سیلاب راه های 67 روستای كرمان را بست

كرمان- ایرنا- مدیركل مدیریت بحران استانداری كرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر در استان باعث بروز مشكلاتی در بخش های مختلف شده است و اكنون به 67 روستا دسترسی نداریم.

محسن صالحی كرمانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 26 روستای استان به واسطه طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب دچار مشكل آب و چهار روستا هم دچار قطعی برق شده اند.
وی با بیان اینكه در حال حاضر به این روستاها دسترسی نداریم گفت: سعی می كنیم طی یكی دو روز آینده مشكلات این روستاها برطرف شود.
صالحی كرمانی تصریح كرد: جاده های این روستاها در مسیر رودخانه و رودخانه ها فعال است و بعد از فروكش كردن سیلاب نسبت به رفع مشكلات آب و برق این چهار روستا اقدام خواهد شد.
مدیركل مدیریت بحران استانداری كرمان گفت: چند مسیر فرعی را با وجود اینكه سیلاب نداشتند، مسدود كرده ایم كه برای مردم و رهگذران اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد چرا كه سوابق قبلی نشان می دهد در این جاده ها با مشكل مواجه شده ایم.
وی درباره كمبود تجهیزات زمستانی در استان گفت: هر اندازه كه تجهیزات راهداری زمستانی داشته باشیم با كمبود مواجه هستیم اما با همین امكاناتی كه در اختیار داریم خدمت رسانی كرده و تا الان هم دچار مشكل نشده ایم.
صالحی كرمانی با بیان اینكه در بحث پیشگیری توصیه های زیادی كرده ایم اظهار كرد: از آنجا كه مدت زیادی در استان بارندگی نداشتیم برخی از هم استانی ها فراموش كرده بودند پشت بامهای خود را ترمیم و درست كنند كه همین موضوع باعث شد امروز بیشترین خسارات استان در حوزه خسارات ناشی از مقاوم نبودن پشت بامها باشد.
وی افزود: با این وجود كسی به واسطه ورود سیل به خانه اش دچار مشكل نشده است.
مدیركل مدیریت بحران استانداری كرمان بیان كرد: طبق گزارش های واصله، بارش باران و برف تاكنون حدود 71 میلیارد تومان خسارت در كرمان به همراه داشته است.
صالحی كرمانی گفت: دومین جبهه هوای باران زا از امروز (چهارشنبه) در استان كرمان شروع می شود و مناطق بیشتری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی بیان كرد: این جبهه باران زا، آرام آرام از ساعات آینده بارش خود را در سطح استان شروع می كند و تاثیرگذاری خود را بیشتر در مناطق جنوبی و غربی استان انجام خواهد داد و سهم شرق استان از این جبهه، وزش باد شدید خواهد بود.
صالحی كرمانی افزود: از اواخر روز شنبه سرد شدن هوا در استان شروع می شود و تا هشت درجه سانتیگراد كاهش دما را خواهیم داشت كه لازم است مردم و بهره برداران تدابیر لازم را بكار گیرند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری كرمان گفت: این جبهه هوای باران زا از نظر شدت بارش مثل جبهه باران زای اول بوده و از فردا (پنجشنبه) شدت بیشتری خواهد داشت.
وی بیان كرد: با توجه به اینكه زمین مرطوب است پیش بینی می كنیم روان آب بیشتری جاری شود.
صالحی كرمانی اضافه كرد: مردم در مسیرهای سردسیر از تجهیزات زمستانی استفاده و قبل از ورود به جاده حتما تجهیزات گرمایشی خودرو و میزان سوخت مورد نیاز را بررسی كنند.
صالحی كرمانی افزود: وضعیت جوی استان نامناسب است و انتظار داریم مردم از سفرهای غیرضروری و رفتن به مناطق برفگیر و كوهستانی خودداری كنند.
/1354/7429
خبرنگار: كمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: پروانه امانی
۰ نفر