۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82431578
T T
۰ نفر
آموزش هدفمند و كاربردي از سياست هاي محوري در دولت يازدهم است

اراك - ايرنا - فرماندار شهرستان خمين گفت: توسعه متوازن در سايه فرهيختگي و دانش به بار مي نشيند و دولت يازدهم آموزش هدفمند و كاربردي را از سياست هاي محوري خود قرار داده است.

سيد مهدي ساداتي روز چهارشنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش خمين، افزود: آموزش و پرورش مهد تربيت نيروي انساني كارآمد، لايق و بهره ور براي آينده كشور است و اين رسالت سنگين در سايه نظام تعليم و تربيت مقتدر و اثربخش محقق مي شود.
وي گفت: توجه ويژه به آموزش وپرورش و خلاقيت محوري در كنار پروش اخلاقي و مهارتي، كشور را در همه زمينه ها بيمه مي كند.
وي ادامه داد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان در كنار شوراي آموزش و پرورش هستند و براي رسيدن آموزش و پرورش به اهداف والاي علمي، آموزشي و پرورشي آمادگي هرگونه همكاري با اين شورا را دارند و از هيچ كوششي در اين زمينه دريغ نخواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: سالانه 500 هزار گردشگرداخلي و خارجي از اماكن و جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان بازديد مي كنند و مي طلبد همه دستگاه هاي اجرايي در آستانه نوروز تدابير لازم براي اسكان مسافران نوروزي را بيانديشند.
وي بر تجهيز و فراهم كردن امكانات رفاهي در آموزشگاه هاي ويژه اسكان مسافران نوروزي تاكيد كرد و گفت: مسافران نوروزي بايد با خاطراتي خوشي به اين شهرستان سفر كنند.
مدير آموزش و پرورش خمين نيز در اين نشست گفت: 387 نفر از اولياي دانش آموزان در سال تحصيلي امسال جذب كلاسهاي نهضت سواد آموزي شدند.
مهدي محمدي افزود: اين سواد آموزان بيشترين آمار را در استان مركزي تشكيل داده و اين شهرستان از نظرجذب اولياء دانش آموز در طرح هاي سواد اموزي در جايگاه برتر استان قرار دارد.
وي با اشاره به روز امور تربيتي در هشتم اسفندماه، افزود: امورتربيتي يكي از بال هاي مهم آموزش و پرورش براي كشف استعداد و توانايي دانش آموزان است.
وي ادامه داد: تربيت تك بعدي ماندگار نيست و زماني تربيت موثر است كه تمام ابعاد وجودي فرد را در برگيرد.
محمدي با اشاره به طرح هدايت تحصيلي اظهار كرد: آشنايي والدين و دانش آموزان با اين طرح ضرورت دارد زيرا طرح مذكور نوعي عاقبت انديشي به آينده دانش آموزان است.
وي گفت: در راستاي آشنايي اولياء دانش آموزان با رشته هاي تحصيلي و نياز بازار كار همايش مشاوران هدايت با شعار هدايت و انتخاب آگاهانه با حضور اين اوليا در خمين به زودي برگزار مي شود.
مدير آموزش و پرورش خمين بيان كرد: رقابت در رشته تجربي بسيار سخت شده است و دانش آموزان و اولياء بايد در بدو ورود به دوره متوسطه دوم نسبت به رشته هاي تحصيلي و نياز جامعه آگاهي كامل پيدا كنند.
شهرستان خمين از توابع استان مركزي 110 هزار نفر جمعيت دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حيدري