۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82426318
T T
۰ نفر
60 درصد تجهيزات اتاق هاي ايزوله بيمارستان ها فرسوده است

شهركرد - ايرنا- رئيس اداره مراقبت مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: هم اكنون 60 درصد تجهيزات اتاق هاي ايزوله بيمارستان هاي كشور تخريب و فرسوده شده و نيازمند استاندارد سازي است.

به گزارش ايرنا، محمود سروش روز شنبه در نشست با رئيسان و معاونان شبكه بهداشت و درمان چهارمحال و بختياري، با تشريح شرايط درمان و نگهداري مبتلايان به بيماري آنفلوآنزا بر لزوم استاندارد سازي اتاق هاي ايزوله تنفسي داراي فشار منفي در بيمارستان ها تاكيد كرد.
وي با بيان اين كه آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان يك رخداد بهداشتي است كه به عنوان خطر بين المللي در دنيا مطرح است، افزود: در دهه 80 با اعتباراتي كه از سوي بانك جهاني تخصيص يافت اتاق هاي ايزوله اي در كشور راه اندازي شد.
وي ادامه داد: از آنجا كه تماس و ارتباط انسان ها با پرندگان غيرقابل اجتناب است، آموزش به گروه هاي هدف از سوي پزشكان، كارشناسان و كادر بهداشتي و درماني ضروري به نظر مي رسد.
سروش همچنين از كنترل بيماري هاي واگيردار و مشترك بين انسان و دام در كشور خبر داد و گفت: با وجود پيش بيني شيوع برخي بيماري هاي منتقله از آب و غذا، تمامي بيماري هاي واگيردار هم اكنون تحت كنترل است، البته با سرد شدن بيشتر هوا شيوع برخي بيماري ها دور از انتظار نيست.
وي با بيان شيوع بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان درسال جاري در برخي استان ها بيان كرد: آخرين بررسي هاي سامانه كشوري پايين تر بودن ميزان موارد ابتلا از ميزان پيش بيني شده را نشان مي دهد.
سروش تصريح كرد: زنان باردار، بيماران قلبي و عروقي و تنفسي، مبتلايان به ديابت و ‌بيماري هاي كليوي مزمن، بيماران دچار نقص ايمني، ‌افراد تحت شيمي درماني و مبتلايان به سرطان هاي پيشرفته و افراد چاق در معرض خطر ابتلا به اين بيماري به شمار مي روند.
رييس اداره مراقبت مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، فرهنگ سازي را مهمترين و موثرترين راهكار پيشگيري و كنترل بيماري هاي واگيردار عنوان كرد و افزود: براي كنترل بيماري بايد در تمامي سطوح از كارگران مرغداري ها تا تكنسين هاي اورژانس پيش بيمارستاني و پرسنل بيمارستان ها اصول حفاظت فردي را رعايت كنند.
خبرنگار: شكوفه سليماني**انتشاردهنده: جهانبخش صفري دهكردي
8125/6021