۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82421911
T T
۰ نفر
طنين موسيقي محلي ايراني درراديو ملي بلغارستان به مناسبت سالگردپيروزي انقلاب اسلامي

بلگراد - ايرنا - جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران با اجراي موسيقي محلي با هنرمندي گروه 'آواي تبري' به مدت يك ساعت در راديوي ملي بلغارستان به صورت زنده برگزار و پخش شد.

به گزارش ايرنا، برنامه موسيقي محلي ايراني شامگاه سه شنبه با همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي كشورمان دربلغارستان وبا همكاري اداره كل همكاري هاي فرهنگي و هنري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در راديوي ملي بلغارستان به صورت زنده و مستقيم پخش شد.
دراين برنامه كه با هنرمندي گروه آواي تبري در راديو ملي بلغارستان برگزار گرديد رايزن فرهنگي ايران در صوفيه نيز حضور داشت و به معرفي موسيقي ايراني و انقلاب اسلامي ايران پرداخت.
«محمد علي كياني» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اين برنامه هدف از حضور اين گروه موسيقي را گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي و همچنين شباهت ها و اشتراكات فرهنگي ايرانيان و بلغارستان در لباس هاي محلي و موسيقي محلي عنوان كرد.
كياني با ارائه مطالبي درباره تمدن ايران و انقلاب اسلامي و پيروزي مردم، ايرانيان را ملتي خواند كه تمدن پارس را بر اوج هنر و تاريخ و شكوفايي نشاندند و حاصل از تمدن و فرهنگ ايران را ظهور مردان بزرگي توصيف كرد كه به دنيا خدمت كرده اند و شرافت و مردانگي و دين داري آنان نماد خوبي براي انسان ها بوده است.
رايزن فرهنگي ايران دربلغارستان موسيقي ايراني را يكي از مؤلفه هاي تمدن چند هزار ساله اين سرزمين كهن و موسيقي ايران را يك موسيقي معنوي خواند كه اشعار و نغمه هاي آن از اشعار عرفاني بزرگاني از جمله باباطاهر، حافظ، مولانا جلاالدين رومي، سعدي و خيام است.
گروه موسيقي مازندراني آواي تبري به سرپرستي جلال محمدي برنامه هاي متنوعي را نيز در روزهاي آينده در هتل مارينلا شهر صوفيه، راديو و تلويزيون ملي بلغارستان برگزار خواهد كرد.
اروپام**436**1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر