۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۲۴
کد خبر: 82419447
T T
۰ نفر
صادرات بیش از71میلیون دلاری محصولات تعاونی های مازندران در دولت یازدهم

ساری – ایرنا – مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران گفت : از آغاز فعالیت دولت یازدهم (سال 92 ) تاكنون بیش از 71 میلیون دلار محصولات شركت های تعاونی استان به كشورهای دیگر صادر شد .

كامران اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محصولات در زمینه های كشاورزی ، صنعتی ، خدماتی ، فنی و مهندسی بود كه به كشورهای خاورمیانه ، آسیایی ، اروپایی و عربی صادر شد .
وی ادامه داد : پیشتر شركت های تعاونی كمتری در زمینه صادرات به كشورهای دیگر فعالیت داشتند كه برجام و گسترش ارتباطات با كشورهای دیگر ، اثرات خاص خود همچون بازار فروش محصولات شركت های تعاونی را برای تعاونگران مازندران فراهم آورد .
مدیر كل تعاون ، كار ورفاه اجتماعی مازندران همچنین از پرداخت تسهیلات توانمند كردن تعاونی های استان به عنوان بخش دیگری از خدمات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : به همین منظور بیش از یك هزار و 500 میلیاردریال تسهیلات به تعاونی های مازندران پرداخت شد .
وی ادامه داد : این تسهیلات با مشاركت بانك توسعه تعاون و دیگر بانك های عامل در قالب سرمایه در گردش برای به حركت درآمدن چرخ های فعالیت تعاونی های مازندران به آنها پرداخت شد .
به گفته اصغری طرح های دانش بنیان مازندران نیز از حمایت های دولت برای تجاری سازی برخوردار شدند و 10 میلیارد و 200 میلیون ریال به آنها پرداخت شد .
وی افزود : بیش از 2 هزار میلیارد ریال به طرح های كسب و كار مشاغل خانگی و خود اشتغالی مازندران تسهیلات پرداخت شد .
مدیر كل تعاون ،كار و رفاه اجتماعی مازندران گفت : این میزان تسهیلات به 26 هزار و 827 نفر پرداخت شد .
وی همچنین از پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی به طرح های اشتغالزایی مازندران در 3 سال و نیم اخیر اشاره كرد و افزود : این میزان تسهیلات به یك هزار و 229 طرح پرداخت شد .
اصغری از صدور بیش از 17 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی ، صدور 461 فقره صدور و تجدید پروانه كار اتباع خارجی و ایجاد 46 مركز مشاوره شغلی و كاریابی در مازندران به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای دولت یازدهم در مازندران اعلام كرد .
بیش از 14 هزار تعاونی در مازندران وجود دارد كه یك هزار از این شركت ها در دولت یازدهم راه اندازی شد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیكلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
2096/1899
۰ نفر