۲ هزار و ۲۷۱ فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران در دولت سیزدهم صادر شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که از سال ۹۰ تاکنون ۱۹۷ هزار و ۹۰ فقره مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان واجد شرایط این استان صادر شد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۷۱ فقره مجوز مربوط به دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، علی باقری شامگاه سه شنبه در جلسه کمیته بررسی تسهیلات مشاغل خانگی استان، افزود: در سال جاری پرونده یکهزار و ۳۴۸ طرح مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۰۴ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد، به ۹۸۵ طرح مشاغل خانگی بیش از ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این امر بیانگر رشد ۷۱ درصدی نسبت به اعتبار ابلاغی در این بخش است.

باقری ادامه داد: این میزان تسهیلات پرداختی به طرح های مشاغل خانگی نشان می دهد که بیش از ۷۱ درصد نسبت به اعتبار ابلاغی پرداخت شد.
وی، شناسایی مزیت های نسبی، توانمندسازی و کمک در عرضه محصولات و شناسایی بازارهای عرضه را از اهداف و برنامه های اداره کل تعاون مازندران برای توسعه مشاغل خانگی ذکر کرد و گفت: کمک به اقتصاد خانوارها از مهم ترین برنامه ها برای توسعه مشاغل خانگی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی برای آماده شدن طرح ها برای پرداخت تسهیلات شد.
باقری خاطرنشان کرد: از ۲ هزار و ۲۷۱ مجوز مشاغل خانگی صادر شده در دولت سیزدهم در مازندران، یکهزار و ۶۹۲ فقره مجوز مربوط به زنان و بقیه مربوط به مردان است.

وی، تعداد کل رشته های تایید محور و ثبت محور در مشاغل خانگی را ۵۱۲ رشته عنوان کرد و افزود: رشته های ثبت محور مربوط به طرح هایی است که نیازی به تاییدیه ندارند و به صورت آنی مجوز طرح صادر می شود که رشته های صنایع‌دستی، فرهنگی و هنری، صنعت و خدمات، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی، تکمیلی، تولیدات گیاهی و کشاورزی را شامل می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۶۹۰ مجوز مشاغل خانگی از جمله در بخش مستقل، پشتیبان حقیقی و حقوقی صادر شده است.
باقری، میزان اعتبار دز نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی در سالجاری در مازندران را ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: چهار بانک عامل بانک توسعه تعاون، رفاه، کشاورزی و پست بانک کار پرداخت تسهیلات را بر عهده دارند.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha