۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵
کد خبر: 82417355
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/17 بهمن

۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵
کد خبر: 82417355
رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/17 بهمن

تهران - ايرنا - پاكسازي شهرك 'ام اركيله' در جنوب شرق حلب؛ تمديد فرمان عفو رئيس جمهوري سوريه؛ بمباران مواضع داعش در سوريه از سوي اردن؛ تعيين گذرگاه هاي انساني براي خروج غيرنظاميان از غوطه دمشق؛ پايبندي دمشق به فلسطين دليل جنگ تروريستي عليه سوريه؛ پيشروي ارتش سوريه به سوي فتح الباب؛ از خبرهاي مهم روز يكشنبه سوريه است.

** ارتش سوريه با پشتيباني نيروهاي مقاومت در يك حمله شديد به مواضع گروه تروريستي داعش در شمال شرق شوره زار الجبول در محور جنوبي فرودگاه كويرس، شهرك ام اركيله را آزاد كرد.

** رئيس جمهوري سوريه امروز فرمان عفو عناصر مسلح و فراري كه خواهان بر زمين گذاشتن سلاح خود هستند را تا پايان ماه ژوئن آينده تمديد كرد.
بر اساس دستور شماره 15 رئيس جمهوري سوريه، تمام كساني كه سلاح حمل مي كنند و يا از دست عدالت گريخته و متواري شده اند در صورت اين كه خود و سلاحشان را تسليم كنند، بخشيده مي شوند.

** يك منبع آگاه در وزارت برق سوريه امروز اعلام كرد كه تروريست هاي مسلح خط انتقال گاز نيروگاه برق الناصريه در غرب دمشق را در منطقه جيرود به آتش كشيدند و از مدار توليد خارج كردند.
شهرهاي مختلف سوريه بويژه پايتخت اين كشور هم اكنون به دليل اشغال چاه ها و پالايشگاهاي نفت و گاز در استان هاي ديرالزور و حمص با كمبود سوخت و برق روبرو هستند.

** هواپيماهاي نظامي اردن براي نخستين بار مواضع داعش از جمله يك پايگاه نظامي در جنوب سوريه را بمباران كردند.
اردن در ائتلاف بين المللي ضد داعش به سركردگي آمريكا شركت دارد.

** دولت سوريه براي خروج غيرنظاميان از محاصره تروريست ها از سمت اردوگاه وافدين در غوطه شرقي دمشق، گذرگاه هاي امني تعيين كرده است.
اين تنها مسير خروج غيرنظاميان نيست و گذرگاه هاي ديگري نيز در نظر گرفته مي شود كه برخي از آن ها ويژه خروج افراد مسلحي است كه قصد تسليم و عادي سازي وضعيت خود را دارند.

** فيصل مقداد معاون وزير خارجه سوريه، در ديدار با هيأت هاي حاضر در جلسه شوراي جوانان عرب آفريقا در دمشق، پايبندي سوريه به قضاياي عربي به ويژه در راس آن فلسطين را دليل جنگ تروريستي عليه مردم و حكومت كشورش دانست.

**‌ ارتش و نيروهاي مسلح سوريه پس از يك درگيري شديد با گروه تروريستي داعش، شهرك عران در شرق حلب و جنوب الباب را پاكسازي كرد.
در اين درگيري ها،40 تروريست داعشي به هلاكت رسيدند.

**‌ بنا به اظهارات آوارگان سوري، عناصر داعش از تونل هاي شبكه آبرساني حدفاصل شهر الباب و روستاهاي تادف و القباسين براي تردد، امدادرساني و حفاظت از خود در برابر بمباران جنگنده هاي تركيه و ائتلاف ضد داعش استفاده مي كنند.
خاورم**7074**1010
گزارش: مينا غفراني آذر**انتشار دهنده:حسن معظمي